Ik heb een nieuwe videokaart nodig.

• Onderwerp starter Onderwerp starter wevah
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wevah

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een Medion PC, I7, 6GB
Mijn videokaart is kapot gegaan ik heb deze pc sinds vorig jaar februari maar ik ben mijn garantiebon kwijtgeraakt.
Ik heb een videokaart nodig die spellen als : Anno 2070, PES2012, Heroes of might and magic 6, resident evil 6 etc. (het liefst op hoge resolutie) aan kan.
Verder wil ik dit graag op mijn panasonic plasma 1080p kunnen spelen via HDMI.

Budget 100euro maar ik besteed uiteraard liever minder euros.

Heeft iemand suggesties?

BVD,

Andrew

Laatst bewerkt door een moderator:
wevah,

normaal vind ik het geen probleem om even de systeemeisen van een spelletje op te zoeken en in sommige gevallen wel 2 ook. Van 4 games de systeemeisen opzoeken is nét even téveel werk naar mijn smaak. Ik denk dat je dat zelf ook prima kunt doen. Even in Google typen:

systeemeisen -naam game-

en je zoekt ze alle 4 op. Ik kan mij er wat bij voorstellen dat jou de namen / types van die kaarten niet zoveel zeggen, maar daar is dan de Helpmij weer voor. Geef ons de namen / types van de aanbevolen kaarten en we adviseren je.
Als je slim bent -en dat ben je- dan geef je ons niet de namen van de minimum vermelde videokaarten, maar van de aanbevolen (recommended) kaartjes van de games.

re

Thnx voor de snelle reactie,

Ik had er niet bij nagedacht, maar je kan van Resident evil 6 uitgaan : Graphics: DirectX 11 compatible card with 1GB of video memory, Nvidia 400-series or AMD 5000-series.
Het is de bedoeling dat ik de games gewoon goed/redelijk kan spelen en dat ik volgend jaar niet weer een nieuwe kaart nodig heb. Tenzij het financieel beter gaat :p

Ook is het belangrijk dat er een hdmi en dvi aansluiting opzit vanwege mijn 2 beeldschermen, die ik apart run, maar wel tegelijk aangesloten heb.

wevah

Ik zou nog even een paar maandjes sparen. Je budget is niet toereikend om een kaart voor straks aan te schaffen.

Laatst bewerkt:
Een HD 7750 of 7770 is nochtans een mooie kaart die die games met gemak zal kunnen spelen.

Mee eens! Maar die zitten aardig rond het budget van wevah en aangezien hij schreef dat hij volgend jaar niet wéér een andere kaart aan wil schaffen, is het wellicht aan te bevelen het budget te verhogen tot om en nabij de 150 zodat een kaartje uit een volgend segment bereikbaar wordt.

Heren,

hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Ik ga even een kijkje nemen naar de HD 7770 en de 7750.

Verder heb ik nog een vraag over videokaarten.
Ik neem aan dat het aantal watt ook belangrijk is?
Hoe kan ik kijken hoeveel watt ik in mijn pc heb zitten?

mvg,

wevah

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan