ik heb een oude bedrijfspc, maar kan er niet in

Status
Niet open voor verdere reacties.

roelict

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2004
Ik heb in mijn bedrijf een pc kunnen kopen, hij heeft in een net werk gestaan, bij het opstarten vraagt hij in een soort dos omgeving een paswoord. Ik wil gewoon booten via diskette en zo win 98 instaleren weet iemand²raad?

dan hoop ik dat het werkt wat je wilt.. IBM levert meestal restorecd's... Ik heb ook ooit eens geprobeerd om zelf win 98 op een IBM computer te zetten, maar dat is niet gelukt..

toch niet en ook niet F2

kan het zijn dat de bios is beveiligd? hoe kan ik er door geraken

Hardeschijf formatten, bios wissen door batterijtje van het mobo te halen voor een tijdje( zorg dat de voedingskabel ook uitgetrokken is)

Succes

De oplossing van Joram zal in dit geval werken gaan, waarschijnlijk staat in de bios de boot beveiliging aan, dit houd in dat er eerst een wachtwoord ingevuld moet worden voordat er uberhaupt doorgestart mag worden, ook om in de bios te komen.

En met welke oplossing heb je het nou gedaan, daar zijn we dan altijd nieuwschierig naar.
Voor de rest, gelukkig maar.

De batrij er uit halen en de stekker uit trekken en een nachtje laten rusten zorgde er voor dat ik alles weer kon beheren in het bios ( van die batrij dat wist ik wel maar de stekker daar had ik niet aan gedacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan