Ik heb een Outlook1.pst ipv outlook.pst, erg groot bestand...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoefhaan

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2009
Hallo

wilde vandaag een backup maken van mijn outlook 2007
Ik ontdekte dat ik géén outlook.pst bestand heb maar wel een outlook1.pst.
Hoe kan dit komen? En moet ik dat veranderen?

Tevens is dit bestand enorm groot (1gig) terwijl ik net alle mail heb verwijderd, ook uit verwijderde items. Wat kan ik doen zodat het bestand weer normalere grootte krijgt?
Zoveel info zou er toch niet in moeten staan met een nagenoeg lege outlook....

Graag jullie reactie!

Johan

Ja, wil ik best doen, maar waarom denk je richting een virus???
Ik heb een goede scanner meedraaien. (AVG)

Hoi,

Inderdaad slaat dat advies van ventilatorr nergens op.
Vraag: heb je ook de map Verzonden items opgeschoond?
De omvang van het .PST-bestand neemt met name toe door de bijlagen bij mails .... dus ook bij de mails in de map Verzonden items.

Als je outlook hebt gestart, doe dan eens het volgende:
1. Menu: Bestand > Gegevensbestandsbeheer ... en kijk of daar inderdaad de naam outlook1.pst staat en of daar 'standaard' achter staat.
2. Als dit zo is, dubbelklik daar dan op en in het volgende venster op de knop 'Nu comprimeren'

Dit laatste kan een behoorlijke tijd duren .....
Overigens: de algemeen geldende 'bovengrens' voor het bestand is 2Gb, dus nog geen paniek .....

Laatst bewerkt:
Hoezo slaat dat nergens op? Je hebt een bestand met een andere naam dan verwacht en groter dan verwacht. Dan denk ik dat is verdacht en het kan nooit kwaad om op virussen te scannen. AVG is wel goed maar geen enkele virusscanner houdt 100% van de virussen tegen.

Hoezo slaat dat nergens op? Je hebt een bestand met een andere naam dan verwacht en groter dan verwacht. Dan denk ik dat is verdacht en het kan nooit kwaad om op virussen te scannen. AVG is wel goed maar geen enkele virusscanner houdt 100% van de virussen tegen.

De moraal van @ventilatorr:
Algemene waarschuwing aan alle Helpmij-bezoekers:
Als u een pst-bestand aantreft met een andere naam, dat groter lijkt dan normaal DIRECT een andere scanner uw computer laten controleren ......
Ook al heeft u verder geen aanwijzingen dat er een virus op uw computer rondwaart, u KUNT een VIRUS HEBBEN ...... :p
En ook al heeft u een prima funtionerende scanner op uw computer draaien.
Mocht het gaan om een virus .... vooral MBAM 'draaien' (ook al is dat geen virusscanner, maar een controle op malware).

(p.s.: we voegen hem toe aan de rubriek 'broodje aap')

Laatst bewerkt:
Een plausibelere reden zou namelijk zijn dat de TS ooit begonnen is met outlook 2003 (of eerder) en dat er tijdens de upgrade naar office 2007 een wijziging geweest in de PST files en dat er een ander data bestand op een andere plek gebruikt word en dit een backup up is of een orgineel of dat de compressie nog niet gelopen heeft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan