Ik heb een probleem Help mij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paiman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2006
It is may be spyware but how to delet it

Beste bezoeker, ITers

Ik ben nieuw in deze website.Kan iemand mij helpen aub.
Mij pc is de last tijd heel traag dus ik ben naar window taakbeheerder geweest om te kijken wat er aan de hand is daar staat alleen niet actieve systeemprocessen op 66 of 99 cpu gebruiket verder heeft die 16 kb van gehuegen. maar als ik naar tab blad prestatie kijk dan is CPU normale Ik heb verder de web gekeken voor niet aktieve systeemprocessen niks bijzonder gevonden daarna heb ik gescand met Norton en Ad-aware Nou tot mij verbassing heeft Ad-aware somige bestande van Pinnacle Sudio 9 verwijderd en nu is ook de PC traag en ook kan ik pinnacle niet meer goed gebuiken.
Wat Nu?

Laatst bewerkt:
Ten eerste even een opmerking over je titel, maak deze zo dat het duidelijk is waar je bericht over gaat, PC is traag (bijvoorbeeld). De meeste berichten die gepost worden zijn namelijk van mensen met een probleem die geholpen moeten worden.

Maargoed even naar je vraag, is de pc constant traag of is het alleen het geval dat het opstarten erg lang duurd. Heb je onlangs iets geinstalleerd op je pc ? (sins je pc traag geworden is)
Overigens is de systeemprocessen die op 99 staan normaal, dat heb ik hier ook en m'n pc loopt als een trein ( en nee niet één van de NS ;) )
Misschien kun je een hijackthis logje maken en op dit forum zetten, en zijn hier genoeg mensen die je vanuit dat logje misschien meer kunnen vertellen. Hier op het forum is wel te vinden hoe dat moet.

Overigens heb ik ook slechte ervaringen met Norton, deze belast het systeem behoorlijk, maar als ik het goed begrijp heb je dit probleem nog niet zo lang en als je Norton niet net voor het eerst geinstalleerd is , is het goed mogelijk dat het toch spyware of iets dergelijks is.

Laatst bewerkt:
May be It is spyware but how to delet it

Hoi,

Ten eerste wil ik u bedanken voor uw reactie. Inderdaad ik moet mij titel zo duidelijk moegelijk plaatsen en nu verder met mij probleem.

De PC is net als altijd bij opstarten ik merk niks bijzonders Maar bij het openen van internet pagina’s of werken met bepaalde programma’s werkt die heel traag. Nou wat ik stom gedaan heb is dat ik geprobeerd heb om via Limewire een gratis programma te downloaden voor converteren van video bestanden zodra ik op die programma heb geklikt dan heb ik een berichtje gezien die niet te verwijderen was met Norton daar stond iets met systeem 32 .

Ik werk veel met Pinnacle studio 9 en die is niet te openen Ik wordt er helemaal gek van.
Met Norton en Ad-aware heb ik al gescand die zijn beiden op todate.
Deze zin van u snap ik niet kunt u wat meer uitleg geven a.u.b (Misschien kun je een hijackthis logje maken en op dit forum zetten )

alvast bedankt,

groetjes,

Paiman

Hijachthis is een programma die controleerd of er spyware of iets dergelijks in de computer zit. Het kan spyware niet verwijderen maar wel een logbestand aanmaken waaruit je kunt zien of er spyware in zit. Hoe dit bestand uit te lezen is kun je ook vinden op onderstaande link maar het is vrij lastig dus je kunt het beste het logje wat je met het programma maakt kopieren en plakken op dit forum, er zijn hier mensen die zo kunnen zien of je spyware hebt en zoja hoe je het kunt verwijderen (helaas kan ik dat niet, ik ben nog bezig met de handleiding ;) )
Op deze site staat eea over dit programma en op de eerste pagina ook een link naar de maken van de software waar je het ook kunt downloaden. Ik hoop dat je er hiermee uit kunt komen.

Je hebt al gescant met ad aware maar dat programma ziet soms spyware over het hoofd. Overigens is Hitmanpro ook een goede oplossing (zoek even in google) dat programma gebruikt meerdere antispyware software en daarmee is de kans groter dat de spyware gevonden wordt, dat zou je eventueel eerst kunnen proberen. Maar ik heb zelfs al een keer gescant met hitmanpro en die had niets gevonden (terwijl ik toch echt een probleem had met spyware), Met hijackthis heb ik (ook met behulp van mensen op een forum) toch spyware kunnen vinden en verwijderen. (welke dus door meerdere antispywareprogrammas niet gevonden werd)

Dus even in het kort, probeer eerst eens hitmanpro (http://www.hitmanpro.nl/) en als het probleem dan nog niet is opgelost kun je proberen een hijackthis log te maken.

Hallo !

Omdat na hitman-pro gebruik vaak allerlei problemen optreden.

Zoek in dit forum maar es op hitmanpro !!

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan