Ik heb een probleem...

Status
Niet open voor verdere reacties.

ozkan

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2010
Ik krijg mijn mac niet open, hij is continu bezig met laden.
Ik heb ook C-knop ingedrukt, maar alsnog wil hij niet openen.
Ik denk dat ik gisteren mijn mac niet goed dicht heb gedaan,
want toen ik op het aan knop drukte, zag ik dat het licht van de beeldscherm meteen brandde.
En daarna was hij meteen bezig met afmelden.
Dus blijkbaar heb ik gisteren op sluiten gedrukt en zonder te wachten meteen het scherm dicht gedaan,
gevolg daarvan is hij bezig met laden en wil hij niet openen.

Iemand tips hoe dit kan & hoe ik dit probleem kan aanpakken???
Als het helemaal niet lukt, moet ik toch maar een nieuwe software installeren...

Misschien als je de accu eruit haalt, de stroom eraf en opnieuw opstarten ?
Heb geen idee van het OS, maar zou een optie kunnen zijn.

aanzetten en de volgende toetscombinatie gebruiken(blijven indrukken!!) tot er 2x het opstartgeluid voor bij komt daarna even afwachten wat er gebeurt:
alt+cmd(of het appeltje)+R+P

Is er helemaal niets veranderd?

Andere optie is(ik hoop dat je wel voor de zekerheid een backup hebt???):
DVD er in en er van opstarten en dan installeren. NIET FORMATEREN!!!
Kijken wat er dan gebeurt!

Beste Ozkan,
Welke Mac gebruik je? Laptop MacBook of iBook, of Powerbook) Wat voor tekst staat er onderaan het scherm, in de rand? Misschien kunnen de mede forumleden meer gerichter een mogelijke oplossing geven. Hoewel de reeds gegeven oplossingen voor elke Mac werken.

Vreemd dat de accu er niet uit kan. Want alleen dan kun je de laptop zonder stroom krijgen en gaat deze meteen uit. Daarna, kun je de accu er weer in doen en de laptop weer aanzetten met de AAN-knop. Als de laptop dan gewoon opstart, dan is er niets aan de hand.
Start de laptop niet meer op, zoals ie normaal doet, dan is er iets serieus fout gegaan.
Dan is de oplossing van Woutertjuh88, een goede start.

Als je dan nog even laat weten wat er wel en niet gebeurd met het opstarten of aanzetten van de Mac, dan kunnen we je vast verder helpen!

Iedereen bedankt,
heb nieuwe software moeten installeren, nu werkt mijn MacBook weer.
Vond het wel vreemd, maar ja het probleem is gelukkig al verholpen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan