Ik heb een scammer gescammed. :O

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeygw2

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2012
Beste,

Ik heb laatst van iemand een Battlefield Heroes account gekocht, netjes 30 euro betaald via paypal. En vervolgens heeft hij mij een nep account gegeven en verwijderd op Skype. Maar, op zijn account stond zijn mastercard nog in het systeem. Nu heb ik via zijn Mastercard 70 euro besteed om hem terug te scammen. Is dit strafbaar? (Ik dacht daar op het moment niet aan ik was woedend).

MVG

kortom : ja , dit valt toch echt onder creditcard fraude

Maar ik ben nog minderjarig, moet ik nu naar de gevangenis? :O
Diegene woont in Oosterrijk

Laatst bewerkt:
Nee, je moet niet naar de gevangenis xD

maar als ze erachter komen kan je wel een fikse boete krijgen
en volgensmij als, je ooit eens frouwde hebt gepleegd met Pin pas Of Credit Card
is je kans op een lening later heel erg klein

Stort 40 euro terug op zijn Paypal account, dan heb je je geld terug.
Niks meer en niks minder. Tikfoutje gemaakt in het bedrag, kan gebeuren uit woede ;)

Dat denk ik ook niet, maar dan hoeft TS zich niet schuldig te voelen.

Stort 40 euro terug op zijn Paypal account, dan heb je je geld terug.
Niks meer en niks minder. Tikfoutje gemaakt in het bedrag, kan gebeuren uit woede ;)

Hij heeft sinds dien al het contact verbroken. Is de kans groot dat als ik niks doe dat ik word gepakt?
En als hij mij aangeeft, hoe wil hij mij vinden?

Laatst bewerkt:
Ik verwacht dat de scammer (Niet jij dus ;) ) z'n verlies neemt en je er niks meer van hoort.
Maar goed, weersverwachting is ook een verwachting.

Laatste vraag :P: Stel, hij geeft me aan, hoe vind hij mij? Ik heb geen persoonlijke informatie gebruikt. En ik gebruik altijd Tor Browser (Proxy).

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben geen jurist, maar het zal wel loslopen. Ten eerste is het in Oostenrijk. Dus moet hij voor het luttele bedrag van € 70,- een internationale rechtzaak tegen jou gaan starten. Dat en in de wetenschap dat hij zelf ook fout is geweest, gaat hij heus niet naar de politie.

Daarnaast was het account al rechtmatig van jou. Je had alleen niet gezien dat zijn kaart nog gekoppeld was. Helaas kon je het bedrag niet terugstorten, omdat hij alle contact verbroken heeft. :thumb:

Laatste vraag :P: Stel, hij geeft me aan, hoe vind hij mij? Ik heb geen persoonlijke informatie gebruikt. En ik gebruik altijd Tor Browser (Proxy).

Dat aangeven zal hij wel uit z'n hoofd laten, gezien de reden waarom het gebeurd is.
De kans is groot dat je niet zijn enige slachtoffer bent en dan kijkt 'ie wel uit.

Wow, ik heb erg geluk gehad, blijkt nu dat ik zijn paypal verkeerd heb overgetypt en dat de betaling niet is gemaakt. :O

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan