Ik heb een site gemaakt, maar in Vista werkt hij niet zo goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

puntje2010

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2011
Ik heb een site gemaakt. En in Vista bij een kennis werkt hij niet zo goed. Voor de rest werkt hij super dat heb ik aan andere gevraagd. Ik werk onder Mac Os en de site is in css en html gemaakt.

vraagje-vista-html-1.jpg

Bovenstaande is op een laptop 15 inch windows vista. Dus het beeld is groter als mijn laptop. Tevens ziet de resolutie onder vista goed uit. Maar ik mis de home button en gedeeltelijk de button ernaast. Dus hoe kan dit.

Waar links het zwarte balkje zit, daar zit nog de knop home voor en niet de hele button is zichtbaar onder vista. Tevens bij rechts staat nog de button contact, echter is deze niet zichtbaar. Terwijl op mijn 13 inch macbookje zie ik de hele site met alle buttons en links, rechts, boven en onder zitten ook nog witte strepen, zodat de site in het midden staat.

Wie weet hoe ik dit probleem voor vista kan oplossen.

Zo is hij bij de rest zichtbaar. Dus alle knoppen zijn zichtbaar en te gebruiken. De codes zijn gevalideerd en kloppen. Wie heeft dit ook een keer meegemaakt.

zo-is-hij-juiste-en-zichtbaar-bij-de-rest.jpg

Bovenstaande is op een 13 inch macbook onder mac os.

Ik heb de site zelf geschreven in dreamweaver onder css/xhtml/ html. Met officiële cs4 adobe.

Het lijkt dus dat Vista en internet explorer op een of andere manier de website vergroten en op de manier dat het niet klopt.

In Css, staat de positie van de header, buttons, links en content en de onder navigatie met bijv. tekst-buttons.

In stylesheet heb ik dus een container, innercontainer, #header, #buttons, #left, #content, #navigatieonder. In html staat het <div id="header"></div> En dan weet html dat hij naar de stylesheet moet gaan en dat komt dan boven. En dit staat dan allemaal in de body van html. En in de content komt de tekst te staan. Werkt bij mac os super perfekt, windows xp ook, maar bij degene waar ik de site voor maak dus niet en die fout wil ik graag oplossen, want het moet overal perfect zijn. Tja, en zeker voor degene waarvoor ik het maak.

Laatst bewerkt:
Hoe ziet de site er uit in Firefox en in chrome bekijk die daar eens in. Als de site er daar ook niet goed uitziet, dan ie er iets niet goed in de opmaak zover als ik kan zien. En het probleem is ook niet vista. immers je zegt dat de site is gemaakt met Mac Os css en in html gemaakt.

Verder zag ik dat het woord accomodatie niet goed geschreven is. Het is accommodatie, maar dat terzijde.

In firefox, chrome, opera werkt hij gewoon goed onder mijn mac. Ook bij andere vrienden op hun windows pc werkt het super. Echter waarvoor de website is bedoeld, daar is hij dus niet goed. Misschien dat het ligt aan de resolutie die hij heeft ingesteld op zijn laptop. Hij wilde een compleet blad voor een website. Dus heb ik 1200 pixels breedte aangehouden, dan is een 13 inch bijna geheel gevuld.

En ik ben er nu eentje aan het maken van 990 pixels breed, misschien dat dit de oorzaak is, maar dat weet ik niet zeker. En dan kijken hoe het op zijn pc eruit ziet.

Thanks van de accommodatie. Ik heb het gewoon overgenomen van hem. Dus niet eens opgelet.

Laatst bewerkt:
Oh Oke, bedankt voor je reactie. Nou het kan enkele oorzaken hebben. De site, bij wie bekijk je die???. Als die van anderen allemaal goed zijn dan is er kennelijk niets aan de hand. Wat heeft die computer voor IE. Is dat een oude computer of een oud besturingssysteem met b.v. (ie) explorer 6, of 7. Dat zou een oorzaak kunnen zijn.
Als je een andere website op die computer is die dan wel goed.

Laat eens weten.;)

Vermoedelijk Vista met internet explorer 8, dacht hij. Ik zal dinsdag beter kijken. Ik heb hem nu ook in de breedte 990 pixels gemaakt en ga kijken of hij dit wel goed ziet. Hij heeft een foto op zijn beeldscherm en die is gewoon goed. Ik zal ook andere websites eens bekijken op zijn computer.

Ik heb deze printscreen in windows gemaakt, daarna in word gezet. Degene waar de computer van is, heeft niet zoveel programma's erop en er zit administratie op deze computer, dus dat moet hij zelf doen, omdat als er per ongeluk wat weg is van de administratie, dan hoor ik dat. Dus daarom de oplossing printscreen. Ik heb beloofd deze website voor deze stichting te maken en het moet ook goed zijn. Het is meer een vriendendienst.

Site die bij hem wel problemen geeft en bij de rest van mijn kennissen niet is, deze heeft een veel grotere breedte
http://www.vandebentsehoeve.nl/test1/index.html

Deze is breedte 990 pixels, nieuwe, zie een fout met de buttons in 8, maar dat is zo aan te passen, voor de rest werkt hij overal in. Dat heeft meer met de grote van het lettertype te maken, dat pakt hij anders als in 5,6,7 en de andere browsers. Dat is internet explorer 8, maar die fout zie ik ook bij mij. Als ik hem wat breder maak, dus bijv 1050 pixels, dan is het probleem opgelost, als het maar niet te groot is kwa breedte

http://www.vandebentsehoeve.nl/test2/index.html

Maar ik ga nu lekker slapen.
Als je naar resolutie van het scherm kijkt, hoe breed mag hij minimaal zijn. Ben benieuwd. Ik ben nu van 990 uitgegaan.

Bij versie internet explorer 10 loopt alles vast. Dus dat zal nog niet goed werken met dit programma ietester.

Laatst bewerkt:
Test 2 werkt wel bij hem. Ga morgen kijken hoe het er bij hem uit ziet.

Kan ik nog iets veranderen zodat test 1 wel gaat werken, want het ligt aan de resolutie van zijn scherm.

Test 2 werkt wel bij hem. Ga morgen kijken hoe het er bij hem uit ziet.

Kan ik nog iets veranderen zodat test 1 wel gaat werken, want het ligt aan de resolutie van zijn scherm.

Het ziet er nu goed uit die link 1. Ja als het alleen bij hem nietw erkt is dat in ieder geval een pluspuntje dat het bij anderen wel werkt. Inderdaad de resolutie.

Hoi puntje2010,
... want het ligt aan de resolutie van zijn scherm.
Ik ben bang van niet, het ligt denk ik eerder aan het ontwerp van de site.
Alles in de css heeft absolute posities en absolute maten in pixels gekregen, zowel in de breedte als in de hoogte.
Dat is heel jammer, want dan is de site maar goed te zien op één beeldschermresolutie!
  • (A) Is de resolutie lager, dan past het er niet op, en krijg je (dubbele) scrollbalken. En vanwege de absolute horizontale positionering kan je dan de linkerkant niet zien (zoals de Home-button):

reso-probleem-a.png

• (B) Is de resolutie hoger, dan is de pagina niet beeldvullend en is er een overvloed aan witruimte. Tegelijkertijd moet men een (inwendige) scrollbar gebruiken (als je de inhoud gaat opvullen), terwijl er eigenlijk hoogte genoeg is om veel meer inhoud te laten zien:

reso-probleem-b.png
Welke resolutie een bezoeker heeft, weet je echter niet.
Dus welke pixel-maten je ook voor de breedte neemt, zo gaat het dus altijd fout... :confused:
Ook als bv. een bezoeker in Firefox een grotere lettergrootte instelt, gaat het fout: dan valt het menu uit elkaar.
Alleen als je in het model de absolute posities en maten laat vallen, krijg je een flexibele site die automatisch goed gaat op alle resoluties.
In feite: herontwerp ... :rolleyes:

Daarbij komt: "Hij wilde een compleet blad voor een website." Dan kan je geen fixed width gebruiken, en moet het een compleet "liquid design" worden. Dat kan ook, maar is wel wat ingewikkelder.
  • Voorbeeld van een liquid design: Elastico!
  • Vanaf 800*600px altijd beeldvullend.
  • Testen door bv.: venster verkleinen, en dan rechterzijkant van het venster verslepen.
  • Test ook: lettergrootte veranderen, bv. in FF met Ctrl+scrollwieltje op de muis.
  • Zie broncode van de css voor uitgebreide toelichting!
Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan