Ik heb een vraag over deze (Western Digital Raptor, 36 GB, 10000 RPM)

Status
Niet open voor verdere reacties.

moste400

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2008
Wat kan ik het beste doen (1 of 2 harde schijven) qua snelheid

Beste Forum Leden,

Ik wil een nieuwe PC kopen, (samengesteld)
En wil de PC het meest gaan gebruiken voor Audio en Video en Internet
Ik ga dus NIET overklokken.

Maar nu is mijn vraag,
Wat kan ik het beste doen qua harde schijf,

1 (alleen 1 harde schijf: (merk, Samsung SpinPoint F1 750GB 7200RPM 32MB)

of

2 (2 harde schijven: (1é HDD, Western Digital Raptor, 36 GB, 10000 RPM, 16 MB,
SATA) + (een 2é HDD, Western Digital Caviar SE16, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB,
SATA ll )

En dan die HDD van Western Digital Raptor 36 GB houden om Windows Vista er op te zetten.

Wat vinden jullie ervan, zou het Qua snelheid nog wat uitmaken tussen 1 of 2

Hieronder de PC wat ik wil samenstellen,

Besturingssysteem: (Windows Vista Home Premium 64bit)
Processor: (Intel Core 2 Duo E8400)
Moederbord: (Gigabyte GA-P35-DS3R)
Geheugen: (Kingston 2x2GB PC6400 800MHz)
Videokaart: (XFX GeForce 8600GT XXX Edition 256mb)
Geluidskaart: (Creative Labs X-FI Xtreame Music)
Behuizing: (Cooler Master Centurion 590)
Voeding: (Cooler Master iGreen Power 500 Watt)
DVD Rom Speler: LG DVD Rom SATA 16x/52x)
DVD Brander: (Samsung SH-S203B Sata)

Graag wat advies van jullie,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Laatst bewerkt:
Ik zou gaan voor de Samsung [heb hem net besteld omdat de 500 Gig die in m'n systeem zit nu vol is [met films]].... Voor video kun je niet genoeg ruimte hebben....

Ook zou ik Vista links laten liggen en lekker voor XP kiezen tot Windows 7 komt [misschien al eind volgend jaar zei Bill], dan maak je optimaal gebruik van die 2 Gig memory en krijg je een razendsnel systeem zonder absurde ballast..... [alle drivers werken dan goed... en dat moet je nog maar afwachten na download van Vista SP1]

Laatst bewerkt:
Maar ik wil juist graag windows vista op mijn PC hebben!!!

Daarom wou ik graag weten wat er sneller was,

het is inderdaad handig om je windows vista op een raptor schijf te zetten en je data op een andere :)

Maar ik wil juist graag windows vista op mijn PC hebben!!!

Daarom wou ik graag weten wat er sneller was,

Als je Vista installeert kun je niet meer vragen wat "sneller" is... hoogstens wat de minst langzame is...... maar de suggestie van BluRay is dan de beste....

en je data is dan ook veilig mocht vista crashen
ErpCity @ Volgensmij ben jij geen Vista fan / gebruiker!:p

en je data is dan ook veilig mocht vista crashen
ErpCity @ Volgensmij ben jij geen Vista fan / gebruiker!:p

Op dit moment hangen er wereldwijd een paar [honderduizend] Engelstalige Vista gebruikers bovenin de gordijnen, na het downloaden van SP1... de meest banale drivers voor een aantal zeer populaire dingen werken opeens niet meer.... of ze krijgen het hele servicepack niet omdat ze toevallig een realplayer op hun systeem hebben...

Voordeel van Vista is wel [zie laatste Helpmij nieuwsbrief] dat je minder last hebt van malware omdat al die hackers zitten te janken omdat Vista vraagt "of ze geautoriseerd" zijn......

Laatst bewerkt:
Beste Forum Leden,

Wat vinden jullie ervan, zou het Qua snelheid nog wat uitmaken tussen 1 of 2

Je wilde toch weten of het één sneller is dan het ander?

Zowiezo is het makkelijk om 2 schijven te hebben zodat wanneer je een keer pech heb met je besturingssysteem of je schijf crashed, je een niet al te grote kans loopt dat al je data verloren gaat.

ik dacht altijd dat een besturingssysteem op een raptor wel sneller zou zijn dan op een schijf met 7200rpm. maar ik weet dit niet zeker want ik heb nooit een raptor gezien gehoord of geroken, dus dat zouden de kenners maar moeten vertellen :D

edit: ik weet niet precies wat je bedoelt met gebruik voor audio en video maar misschien is het handig om te besparen op 2 gig geheugen zodat je een grotere/snellere/duurdere schijf kunt kiezen. geheugen kun je dan later ook nog bijplaatsen.

Laatst bewerkt:
Je wilde toch weten of het één sneller is dan het ander?

Zowiezo is het makkelijk om 2 schijven te hebben zodat wanneer je een keer pech heb met je besturingssysteem of je schijf crashed, je een niet al te grote kans loopt dat al je data verloren gaat.

ik dacht altijd dat een besturingssysteem op een raptor wel sneller zou zijn dan op een schijf met 7200rpm1 maar ik weet dit niet zeker want ik heb nooit een raptor gezien gehoord of geroken, dus dat zouden de kenners maar moeten vertellen :D

had ik al gezegt !
van windows crashen
(clooon)
en die raptor kan ook rustig zijn !
en licht er ook aan wat voor behuizing je hebt

Welke schijf moet ik dan nemen volgens jou {Kwaksmak}

dat crashen maakt mij niet zoveel uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan