ik heb het opgegeven (netwerkkabel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Orbitty

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2010
hallo.
Ik heb op de begane grond een modem/router staan van Telfort (zyxel n-snelheid). Ik had tijdelijk een Apple time machine er naast staan en onderling verbonden met een netwerkkabel (cat5.) Dit werkt zonder problemen. Time machine geeft groen lampje.

Aangezien het draadloze netwerk niet tot de zolder gaat heb ik de Time machine naar zolder verplaatst. De Zyxel en de Time machine zijn dmv een netwerk kabel (cat 6.) verbonden.

Ik moest een stekkerje van de kabel afhalen om hem te kunnen leggen. Nu het stekkertje er weer op gezet en heel goed gelet op de kleurencombi en dat de draadjes goed tegen het voorkantje van het stekkerje aan zitten.

De kleurenvolgorde van zowel de draadjes van de tijdelijke kabel als die van de nieuwe cat. 6 kabel zijn: Lipje boven, stekkerje van voren bekeken).
oranje-wit/oranje/groen-wit/blauw/blauw-wit/groen/bruin-wit/bruin.

Ik krijg echter geen signaal door. (Time machine blijft amberkleurig lampje knipperen)

heeft iemand een idee waar het probleem hem in zit?
Alvast bedankt voor de reacties.

Lipje moet onder zitten.
kleur van draden zijn goed.

Ben het met de vorige poster eens dat het erop lijkt dat je precies de verkeerde volgorde hebt, maar simpele regel is dat je een schema kiest (568A óf 568B), en aan beide kanten van de kabel moeten de ader<->pin combinatie precies hetzelfde zijn.

Dus je zou eigenlijk niet moeten kijken naar het schema op de tijdelijke kabel (want zowel 568A als 568B kabels komen voor), maar je moet kijken aan de andere kant van de CAT6 kabel, want beide einden moeten precies hetzelfde zijn (dus precies dezelfde pin<->ader combinatie).

Zie hier dat, stél dat aan de andere kant van de CAT6 kabel 568B bepinning is gebruikt, aan de nieuw geknepen kant de volgorde precies verkeerd is (bij jou zit op pin 8 oranje-wit ipv. bruin enz.)

Succes,

Tijs.

Bedankt voor jullie snelle reactie.

Ik ga er gelijk mee aan de slag. Jullie horen het zo van me! :)

Dat is goed nieuws! Bedankt voor je terugmelding. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan