• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ik heb hulp nodig bij een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stijn Cornelis

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2008
Hallo,

Ik ben momenteel een Excel document aan het crëeren en ik zit een beetje in de knoei met mijn Macro. Ik probeer vanuit een sheet een selectie te kopiëren naar een andere sheet, maar de waarden zouden in de reeds gefilterde lijst moeten komen (in de alleen zichtbare cellen). Ik had hiervoor al een macro gevonden via google, maar deze blijkt toch niet te werken. het is de macro 'Update die moet worden aangepast". Kan iemand mij hier mee helpen?

alvast bedankt

Stijn

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Enkele aanpassingen in uw macro 'Update' gedaan zonder echt te weten wat het resultaat moet worden. :o

Cobbe

Laatst bewerkt:
Het is de bedoeling dat ik eerst een filter maak in de sheet "opvolging detail" en dat dan bepaalde data naar sheet "status" worden gekopieerd. Hiervoor heb ik de macro Filter gemaakt. Het is de bedoeling dat men de actual times in deze sheet "status" aanpast en dat we deze dan met een druk op de knop "update" terug in de eerste sheet plakken. Deze data moet dus enkel in de gefiterde data terecht komen. (terug in de actual timing maar dan in sheet "opvolging detail"

Is het zo duidelijk?

Hetzelfde bereik je met alleen de filter in het blad opvolging detail. het werkblad status is dan overbodig.

Als je toch jouw werkwijze wil hanteren doe je er goed aan iedere aktiviteit een unieke code te geven (bijv. in kolom B); dat maakt het terugplaatsen een stuk eenvoudiger.

Tenslotte zou ik in jouw geval het liefst gebruik maken van een Userform; je wil toch de gebruiker afschermen van de vast te leggen gegevens. Kijk bijvoorbeeld eens hier

Laatst bewerkt:
Hoe kan ik dan door het toevoegen van een nummer eenvoudiger alles terugbrengen?
Het is de eerste maal dat ik zo een macro maak dus ...

Bedankt!

Als iedere aktie een nummer heeft en je hebt een aantal gefilterd en naar het tweede blad gekopieerd, dan kunnen, na wijziging van gegevens vanuit het tweede blad, aan de hand van het unieke nummer de gewijzigde gegevens in het oorspronkelijke blad gezet worden.

Kan je me ook vertellen hoe ik dat dan precies moet formuleren?
Ik zit echt in de knoei met die formuleringen in VBE.

Bedankt!!!

Je gaf aan dat dit je eerste kennismaking met VBA is.
Suggestie: begin bij het begin.
Jouw vraag zit op nivo 6. Dus ieder antwoord roept meer vragen op dan het beantwoordt.
Bovendien lijkt me dat ING-België toch wel een automatiseringsafdeling heeft. Ik trof al 2 verschilllende namen aan.

Laatst bewerkt:
Ik wou gewoon de mogelijkheden, die er zijn met zo een macro, onderzoeken en de diensten van ING-België staan hier eigenlijk los van.

Bedankt voor de tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan