• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ik heb hulp nodig voor Excel (eventueel Macro's)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt het bereik voor lijst4 onjuist ingevuld:
Code:
=Blad1!$G$2:$G$16
moet zijn
Code:
=Blad1!$L$2:$L$16

Oke, ik merk het al! Bedankt Thoralf.
Weet je ook hoe je ineens 2 cellen blauw kleurd als je 1 naam hebt invuld?

Dan heb je vermoedelijk in $L$1 in plaats van $L$2 in de adressering van het bereik gezet.

Als ik in jouw laatst geposte bestandje de fout herstel en dan in lijst 4 één naam invul, dan kleurt er maar 1 cel blauw.
Als dat bij jouw anders is dan lijkt het er op dat je in het bestand waarin je werkt nog een andere fout zit.
Ter ondersteuning het door mij aangepaste bestandje.

Bijlagen

Als ik in jouw laatst geposte bestandje de fout herstel en dan in lijst 4 één naam invul, dan kleurt er maar 1 cel blauw.
Als dat bij jouw anders is dan lijkt het er op dat je in het bestand waarin je werkt nog een andere fout zit.
Ter ondersteuning het door mij aangepaste bestandje.

Nee, ik zou het zo willen, dat je in lijst 2, als je daar 1 naam inzet, dat het 2 blokjes omhoog gaat.., snap je ?

Alleen in lijst 2? En dan ook nog: slechts als er één naam in lijst 2 staat 2 blokjes, bij 2 namen 3 blokjes etc òf voor iedere naam in lijst 2 2blokjes?

Voorwaarde van Voorwaardelijke opmaak van toren 2 zodanig aangepast, dat er alleen bij één naam in lijst 2 in toren 2 2 blokjes verschijnen, verder het aantal blokjes gelijk aan het aantal namen.

Bijlagen

Voorwaarde van Voorwaardelijke opmaak van toren 2 zodanig aangepast, dat er alleen bij één naam in lijst 2 in toren 2 2 blokjes verschijnen, verder het aantal blokjes gelijk aan het aantal namen.

ok wil je dit even doen?
voor Lijst 1, per naam je invult 3 Blokjes omhoog
voor lijst 2, per naam 4 blokjes omhoog
voor lijst 3, per naam 2 Blokjes

Je kan ook zeggen, welke codes ik moet aanpassen of veranderen.

Danku :)

Om dat te realiseren moeten we weer terug naar de voorwaardelijke opmaak via een waarde in de cel.
Zie bijlage.

Bijlagen

Sorry had net even te snel geantwoord: gebruik deze bijlage.

Bijlagen

Dan toch ook maar even de oplossing zonder gebruikmaking van een waarde in de betrokken cellen, dus weer via een formule in de voorwaarde van de voorwaardelijke opmaak. In de oplossing in de bijlage is in een aparte cel, onder de naamlijst, aangegeven hoeveel cellen er voor een naam in de betreffende lijst moeten worden gekleurd. Eventueel kan de waarde vast in de formule van de voorwaardelijke opmaak gezet worden.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan