ik heb mijn calcblad op een nieuwe gezet en ben mijn verticale lijnen kwijt

• Onderwerp starter Onderwerp starter deik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

deik

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
ik heb mijn calcblad op een nieuwe pc gezet en ben nu mijn verticale lijnen kwijt.
de cellen kloppen wel nog maar zie verticale lijn meer,
hoe krijg ik die weer terug ?

Gewoon bestand gekopieerd naar een map op de nieuwe pc? En met het zelfde programma bekeken als waarmee het gemaakt is (openoffice of zo)?
Dan zou het ongewijzigd zichtbaar moeten zijn.

Ik had dat probleem toen ik een sheet, gemaakt in calc opende in excel (en omgekeerd)...

ik werk alleen met Openoffice en gewoon gehele map overgezet en al mijn sheets hebben hetzelfde probleem.

Dat is heel vreemd. Ik doe dit regelmatig (sheets bewerken op verschillende pc's net zo het uitkomt, ik zet ze op usb stick) en ik heb dat probleem eigenlijk niet! (?). Zoals ik al zei, ik heb het alleen als ik excel moet gebruiken en dan weer naar Oo terug moet.

Heb je de laatste versie van OO of LibreOffice geinstalleerd? Ik weet niet of dat scheelt maar het zou kunnen.

Misschien moet je eenmalig de bewuste lijnen nogmaals trekken...

Laatst bewerkt:
hoe stel ik die lijnen/cellen in ...kan het niet vinden?

Als je een calc sheet opent zie je bovenaan twee rijen icoontjes. de onderste rij helemaal rechts is "rasterlijnen voor het huidige werkblad in/uitschakelen". Deze tekst wordt zichtbaar als je de muiscursor boven de knop / icoon houdt.
De knoppen links daarvan, van rechts naar links, zijn: tekstkleur, achtergrondkleur, en dan Randen. Die moet je hebben.

Selecteer een aantal cellen waar een rand omheen of langs moet en klik op de icoon "randen". Daar krijg je een aantal keuzes om diverse randen toe te voegen.

Hoop dat je er zo uitkomt?
:-)

ik denk dat we langs mekaar schrijven/spreken, iedere CEL dient omkaderd te zijn.
dit is normaal als je een nieuwe sheet/werkblad opent altijd het geval maar nu niet meer ? ik heb alleen horizontale strepen staan.

O maar die mogelijkheid zit ook bij de opties onder de knop "randen" hoor! Kijk maar eens wat de mogelijkheden allemaal zijn. Met de meest rechtse knop (rasterlijnen voor het huidige werkblad in/uitschakelen) kun je de standaard hulplijntjes of rasterlijnen aan of uit zetten. Speel er eens mee en kijk wat het doet!

Je selecteert een reeks cellen en daar kun je een kader omheen zetten of alleen aan een zijde, of om elke cel...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan