Ik heb powerdvd maar sommige dvd's starten niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik kan ze gewoon niet afspelen....sommige dvd's wel maar sommige dus ook niet; bijv. Bravehaert en Gladiator....ze deden het voorheen dus wel.

Ik krijg bij deze 2 bijv. de volgende melding:

"De auteursrechtelijk beschermde dvd kan niet worden afgespeeld wanneer de video-uitgangfunctie is ingeschakeld".

Wat zou ik moeten doen nu?

probeer het eens met blazeDVD,
te downloaden van
www.blaze-dvd-player.com/download.html
serial kan je van -weg- halen.

Modbreak: het is niet de bedoeling dat we linkjes naar warezsites gaan uitdelen, check ook het huisreglement en je priveberichten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Werkt ook niet; het geeft aan in Blaze dat het een beveiligde DVD is "Macrovision"???????

Het gekke is dat als ik die dvd's in de computer gooi van mijn dochters het gewoon met Power DVD afspeelt!

Het lijkt me ook vreemd dat afspelen van een beveiligde dvd niet zou kunnen. Afspelen is iets anders dan kopiëren.
Misschien een instelling van PowerDVD?

Ik denk dat dus ook....heb ondertussen PowerDVD er al afgehaald en weer geinstalleerd....niets!
Ik begrijp er niets van....en qua instellingen in PDVD al van alles geprobeerd.

Denk aan totale installatie

Gevonden.
Google op de hele foutmelding, kies de tweede hit en je hebt de oplossing.

Bedankt voor het zoeken en meedenken...maar helaas, ik kan er niets mee. Weer van alles losgehaald en aangesloten, etc. etc.

Het gekke is dat ik die DVD's dus wel gewoon op de andere computer kan afdraaien, zonder enige probleem!

Heeft je videokaart een tv-out? Zoja, is ie aangesloten? Zoja, heb je geprobeerd wat er gebeurd als je hem ontkoppeld?

heb je het al met WMP geprobeerd?
met de goede codecs is het een prima speler

Wat is WMP? Waar haal ik die vandaan?

De TV out van mijn graphische ATI Rage Pro 128 kaart wordt niet gebruikt. Ik heb wel een WIN TV GO en daar zit de kabel op van de TV om TV op de computer te kunnen kijken. Ik heb echt alles al eens losgehaald om te zien hoe en wat.

Ik heb wel een keertje van Data Becker een Video programma geinstalleerd om videoos om te zetten naar VCD's. En laatst ook nog DVD Shrink. die heb ik er beide weer afgehaald, echter alles zonder enig resultaat.

Het probleem is begonnen toen ik een C film wilde gaan kijken op de computer. Hij sloeg om van mijn standaard resolutie 800x600 naar 1024x7.... maar na het kijken van de film niet meer terug.....

Zou een oplossing zijn om de driver van de ATI totaal te verwijderen en ook Power DVD te verwijderen en ze opnieuw te installeren????

En als ik nou een totaal nieuwe Graphic kaart zou gaan kopen?

Eventueel een voorstel welke?

bedankt voor het meedenken.

Jean.

ps.: nog even benadrukken dat mijn dochters hetzelfde programma gebruiken van dezelfde CD rom; zowel XP als Power DVD. Op die computer werken alle DVD's!

ja, tuurlijk....logisch....maar die heb ik hoor....maar ook die draait niets af.....al geprobeerd.

Wat denk jij; PDVD verwijderen, de driver van die ATI Pro 128 verwijderen en opnieuw installeren?

Of een nieuwe kaart kopen?

Of helemaal opnieuw XP installeren?

Ik zou het eerst idd in Powerdvd of je videokaart drivers zoeken.
Dus beide un-installen en opnieuw installeren.
Heb je alle updates van WMP?

Ik ben helemaal bij......ik neem aan dat die updates ook bijgehouden worden in de windows Updates? Als dat zo is, ja dan ben ik echt helemaal bij.....

Ik ga vanavond beide uninstallen en opnieuw installeren, kijken wat er gebeurd. Bijvoorbaat dank.

Nou, ik heb de driver van mijn grafische kaart verwijdert...ik heb Power DVD verwijdert....afgesloten en ze er alle 2 weer afgezet.....

En.....ze doen het niet!

Gladiator en Bravehaert willen niet.

De live DVD van Toto weer wel....

Toch maar een nieuwe grafische kaart aanschaffen?

Ik wel zonet de codec van K-lite gedownload....zal dat nog helpen?

Probeer ik nu even uit.

En dat maakt dus ook niet uit.......

Heb geprobeerd af te spelen met WMP, doet niets, krijg de volgende tekst:

Windows Media Player kan deze dvd niet afspelen omdat er een probleem is opgetreden met de kopieerbeveiliging??

Maar ik wil helemaal niets kopieren! Alleen maar afspelen.

Is het hardwarematig? Zal ik de kaart moeten lostrekken en weer opnieuw monteren? Maar waarom doet Toto live het dan wel en die anderen niet.

Ik word gek!

Microsoft helpdesk?? (020 5001005) (Kan niet als je een OEM-versie van Windows hebt...)

Helaas....ik kan er geen gebruik van maken.

Zag bij mijn speurtocht naar drivers voor mijn kaart wel op een site van ATI verwijzingen naar Video out en in....

Ik begrijp daar echter niets van...en kan er niets mee.

De instellingen in mijn ATI kaart lopen via XP en niet meer via ATI zelf. Dus kan niets veranderen.

Windows Media Player kan deze dvd niet afspelen omdat er een probleem is opgetreden met de kopieerbeveiliging??
Het kan zijn dat de DVD's gewoon niet op een pc afgespeelt kunnen worden.
Net zo als er cd's op de markt zijn, die niet op een pc afgespeelt kunnen worden.
Deze zijn special daarvoor beveiligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan