Ik heb Windows 7 op mijn pc staan, en wil dat graag dual booten met windows xp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kun je niet met F12 die andere hdd kiezen? Dat je zorgt dat hij vanaf de Windows 7 Hdd opstart. Dan kun je wss wel weer in Windows 7!

Als je je pc aandoet. Dan gelijk op F12 drukken... Dan kun je kiezen vanaf waar je wilt booten. Maar dat verschilt per moederbord. Als dat niet werkt kun je ook F8 proberen...

Hallo...

Je moet er eerst voor zorgen dat alle drivers en updates voor xp werken.

Ja, maar hij zei dat hij niet meer via XP op Internet enzo kon. Daarom dacht ik via Windows 7 alles downloaden, op een HDD zetten van XP dan XP opstarten en dan alle drivers installen. Dan die Boot ding downloaden en dan heb je alles klaar ;)

Dat zou misschien ook een idee zijn. Moet hij zelf maar ff kijken ;)

Laat wel ff weten of het gelukt is :P

't probleem is eigenlijk dat ik niet weet welke hardware ik allemaal in m´n systeem kast heb zitten, op het moment dat ik naar apparaatbeheer ga en wil checken welke hardware ik heb staan er allemaal gele vraagtekentjes en dan klik ik erop staat er steeds unknown info op, dus de pc herkent ze ineens niet meer. Dus eerst erachter komen welke hardware ik heb maar ra ra ra hoe doe ik dat? En ja ik heb een stick plus ps3 bij de hand dus het downloaden is geen enkel probleem....

Dit is een merkpc?
Zo ja(gezien je topicstart) dan ga je naar de site van de fabrikant en kijk daar bij je typenr.

ja het is een merk pc.

het model nummer is HP pavilion p6130nl van het merk Hewlett Packard, en op het moment dat ik het bij de site van de fabrikant zelf check zie ik alleen drivers van OS vista en Windows 7 staan. ik heb drivers voor beide OS geprobeerd maar zonder enig succes, ik krijg bij de installatie steeds de melding van dat de pc niet voldoet aan driver update requirements.

Denk dat verstandig is om van je dualboot af te zien.Dit gaat een zware klus worden.Zoals eerder aangegeven door me in topic kan het wel mits alle drivers voorhanden zijn.....

Hmmm lijkt mij ook het verstandigst, maaruhhhh hoe gaan we dan alles terug draaien? Xp weer eraf halen en dergelijke, terwijl xp het helemaal niet goed functioneert... Weet u wat, ik ken gelukkig iemand die heel goed is op dit gebied ik vraag hem wel ter assistentie ik bedank jullie allen voor alles topic mag dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan