Ik heb XP geformateerd en opnieuw geinstalleerd maar....

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik heb dus voor mijn broer zijn computer geformateerd nadat ie een blastervirus heeft gekregen....dat is gelukt dankzij jullie tips, THX; echter......

Bij het aanmaken van een nieuwe partitie heeft ie 2 schijven verwisseld. Er hing een ZIP drive aan die nu gebombardeerd is tot C schijf en de C schijf is nu de F schijf.

Volgens info die ik bij SchoonePC weghaalde zou dat achteraf veranderd kunnen worden maar daar komen we niet uit en lukt dan ook niet.

Wat moeten we doen?

Als je naar start/systeembeheer/computerbeheer gaat zie je ook schijfbeheer staan.
Daar heb je de mogelijkheid om schijven anders te letteren maar ik geef je weinig kans.
Bij mij heeft Windows de D:\ uitverkoren en een wijziging wordt niet gepikt.
Met een programma zoals Partition Magic geef ik je meer kans. Dan moet je wel versie 8 hebben.
Doe het wel voordat er ook maar een programma geinstalleerd is, anders kun je weer opnieuw beginnen.

Geformatteerd na Blastervirus:8-0:
Zonde van je tijd hoor, daar had je toch een Blasterpatch of een tool ter verwijdering voor kunnen downloaden....

Maarre, wil je misschien die tekst van SchoonePC eens plaatsen, mogelijk komen we er dan samen uit ;)
Overigens zijn er ook proggies die eenvoudig de letters omdraaien, maar ik kan je even geen naam geven :rolleyes:

Nou ja!
Kom net in een andere thread een verwijzing tegen waar ik na even verder speuren de optie 'wijzigen stationsletter' ontdek;)
Hoop dat je er zo ook uitkomt!

start/configuratiescherm/systeembeheer/computerbeheer/schijfbeheer/actie/ga dan op het station staan dat je wilt wijzigen/klik r.muisknop/zie afbeelding>wijst zich dan vanzelf.
Kleine tip: wijzig F eerst in K of zo, en verander dan C (waar die ZIP aan hing). Pas het dan aan.

Oww :8-0: ik zie dat Elisa me al voor is?

Laatst bewerkt:
Hai,

Klopt, wat betreft de blaster, die had ie al van me gehad zo een tootlje en daarmee had ie in 1e instantie ook de blaster weggekregen maar nu bleek dat ie ook nog eens 3X XP home had geinstalleerd in het verleden die natuurlijk giga ruimte innam. Ook kreeg ie andere virussen terug, weet ik veel wat er allemaal gebeurde.

Uiteindelijk dus alles geformatteerd en 1x er opnieuw opgezet, maar toen tegen het probleem van de verwisselde schijven aangelopen.

www.schoonepc.nl omschreef hoe we achteraf eea moesten doen en dat is excact als Chopra bijv aangeeft.
Maar dat lukt echt niet he....nou ja....moet ie maar in F denken ipv van in C

Edoch bedankt voor jullie reactie en hulp

Toch wel benieuwd eigenlijk :p
Wat zijn D en E dan?
En heb je opnieuw geïnstalleerd op C zonder dat die ZIP eraan hing?
Kun je niets onderling qua letter uitwisselen?

D is de DVD speler en E de CD brander. Ik denk inderdaad dat we die Zip er af hadden moeten koppelen voor dat we gingen formatteren en installeren.
Dat zal het probleem zijn. Dat uitwisselen hebben we geprobeerd zoals Schoone dat zegt en jullie dat zeggen maar er gebeurd niets....

Misschien wel omdat het een extern apparaat betreft?

Ik zal em zeggen dat ie dat zipding er is af moet halen, kijken wat er dan gebeurd....misschien is ie dan wel om te zetten.

Mogelijk... en anders netjes op C installeren.
't meeste wordt toch automatisch herkend ;)

niet proberen om het te veranderen, het werkt toch niet.
Alles wat al op de pc geinstalleerd staat verwijst toch naar F.
Tip: Alles eraf en er weer op...

Eerst terug installeren (of erover) zonder die zipdrive.
Anders zoals in bijlage (2x dezelfde procedure: 1x volgens Microsoft, 1x volgens een MSCE. Zo snap je de procedure misschien beter). Is via het register: opletten dus.
Jo

Bijlagen

Ach, het is een kwestie van wennen. Nu willen alle programm's bij mij op de D:\ bij Windows installeren :D en ik wil ze juist apart hebben. :eek:
Misschien ga ik nog eens aan de gang met Partition Magic. Kijken wat die kan doen.

Ik ben bang dat je ook met partition magic niet veel opschiet, maar goed je kunt het proberen!

Weet jij er veel van? Ik heb het pas 2 keer gebruikt maar vind het een prachtig programma.

Is het mogelijk om een soort onzichtbare scheiding te maken op de c:\ ? Dus wel Windows en programma's bij elkaar voor alles en iedereen maar voor Windows zijn het dus aparte delen. Soort c:\a en c:\b
Dat zou n.l. een hoop schelen als je moet formatteren :)

Ik ben al jaren gebruiker van partition magic.
Je kunt beter een tijdelijke partitie aanmaken, en dan de c naar die partitie kopieren (met partition magic).
Dan daarna de c formatteren

En daarna weer op laten gaan in de C:\ ?
Liggen daarna al je linken met programma's nog goed?
Ik heb er n.l. al over gedacht om een registerpunt te maken voor de format. Windows er weer op en het oude register er weer in maar ik ben bang dat je dat toch nooit precies hetzelfde weer oppikt. Al was het maar omdat Windows heel veel hotfixes heeft gebundeld zo te zien. Ik mis er tenminste heel wat.

Trouwens Martijn wat staat er op jouw icon of hoe het ook heet? De mijne is donker maar de jouwe nog meer :D

Laatst bewerkt:
Dat kan niet, je moet gewoon overnieuw beginnen, door de backup van de C kun je altijd alle bestanden die je nog nodig zou hebben van de C terughalen.
Op een gegeven moment merk je dat je niets meer uit die oude C haalt, en verwijder je gewoon de partitie.

Twee handen en in de linker zit een jong eendje :D

Mijn documenten staan op de E:\ en films en muziek op de F:\ dus die hoef ik nooit te redden. Het gaat juist om al die programma's.
Het heeft dus weinig zin die apart te zetten op de C:\. Alles wil steeds weer naar Windows kruipen.
Maar, ik rommel graag. Ga het toch eens proberen met dat register :-) Eerst een goed punt maken en dan terug in de tijd. Wat kan me gebeuren... hooguit format!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan