Ik kan de drivers van mijn geluidskaart niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamal vleij

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2006
Hallo,

ik zoek de drivers van mijn:
Intel 82801GB ICH7 - High Definition Audio Controller [A-1] geluidskaart

Helpmij plz

jamal

Is het onboard geluidskaart? Zo ja, dan even bij de site van je moederbord fabrikant kijken.

Geef even op welk moederbord je hebt.

ik ben al naar de site van dell gegaan (het is inderdaad een onboard kaart) en daar staat wel een driver maar dat is niet die die ik zoek denk ik http://support.dell.com/support/downloads/devices.aspx?c=us&cs=19&l=en&s=dhs&SystemID=DIMENSION%205100&os=WW1&osl=DU"

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is je model/type computer van Dell. Je zal bij Dell de benodigde driver kunnen vinden, maar als het goed is heb je een cd-rom van Dell waar alle benodigde drivers op staan.:)

Laatst bewerkt:
ik heb de pc overgekocht... die cd zat er niet bij.en op de site van dell kan ik ook de driver niet vinden en op google ook niet..

Ik vermoed, dat er een Intel moederbord in zit. Download eens Everest home Edition en kijk daarmee welk moederbord het is:
http://www.majorgeeks.com/download4181.html

In Everest ga je naar:
Moederbord > moederbord, kijk eens of er wat bij "moederbordnaam" staat.

daar staat dell dimention 5100, en bij geluidskaart staat Intel 82801GB ICH7 - High Definition Audio Controller [A-1] en ik weet 100% cker dat de kaart onboard is.:confused:

Kijk eens in Everest bij:
Moederbord > chipset, wat staat er bij de Noord brug vermeld?

die heb ik al geinstaleers maar die werkt niet... maar nogmaals, ik zoek de drivers van mijn

Intel 82801GB ICH7 - High Definition Audio Controller [A-1] geluidskaart

volgens mij zijn dat niet de drivers voor mijn kaart...

Je zult ook eerst de Intel Chipset Software Installation Utility moeten gebruiken, en dan, na een reboot, de drivers die boven je staan, installeren.

Als het inderdaad een Dimension 5100 is, zijn dat de juiste drivers.

Die verwijzing naar de Intel 82801GB ICH7 - High Definition Audio Controller [A-1] geluidskaart, die gaat alleen over de controllerhub ervoor, daarna heb je ook de drivers nodig van de audiocodecchip, zie de links van @Muurhond.

nou ja ik denk dat ik het maar op ga geven, ik heb alle drivers die jullie gepost hebben geinstaleerd maar hij blijft maar zeiken. jullie echt heel erg bedankt voor de moeite maar ik zal dit wel op een andere manier gaan oplossen...

Jamal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan