Ik kan geen foto's/ video's meer openen i.c.m port replicator

Status
Niet open voor verdere reacties.

luc97

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2016
Beste allemaal,

Sinds vorige week heb ik een port replicator aangeschaft (HP 2005RP).
Deze sluit ik aan op mijn laptop om thuis een ideale werkplek op te zetten.(HP Probook 450 G1)

Echter ben ik er gisteren er achter gekomen dat wanneer ik een foto wil openen met Windows foto viewer dit niet werkt.
Als ik dit doe krijg ik windows foto viewer te zien met in het midden waar de foto hoort te staan een zwart beeld.

Dit soort gelijke probleem heb ik ook wanneer ik films wil afspelen met VLC mediaplayer.
Dan krijg ik een zwart scherm maar het geluid is er wel.

Ik vraag me af of jullie misschien weten of er een instelling fout staat (misschien met die videokaart..)

Mijn besturingssysteem is windows 7 64-bits

Alvast bedankt!

Als die port replicator zijn eigen video kaart heeft dan moet daarvoor mogelijjk nog een drover gedownloaď en geïnstallëerd worden.

Tijs.

Aangezien er software geïnstalleerd dient te worden om de replicator te kunnen gebruiken is het naar mijn idee een puur softwarematige oplossing en beschikt deze replicator niet over een eigen videokaart, die conclusie trek ik uit de userguide hier., getuige ook de max. resolutie van 1600 x 1200 of 1680 x 1050.
Wat films bekijken betreft staat er vermeld dat er geen ondersteuning is voor materiaal met DRM maar een afbeelding zou gewoon weeregegeven moeten worden lijkt mij...:rolleyes:

Verder maar eens goed duidelijk maken of je nu gebruik maakt van
a. de interne monitor van de laptop
b. een externe monitor via de VGA aansluiting v.d. replicator
c. een externe monitor via de HDMI aansluiting v.d. replicator

Verder moet duidelijk worden of je én de interne monitor én een externe monitor tegelijk gebruikt of niet. Als ik de handleiding zo lees lijkt me alleen een setup met 1 monitor zinvol, dus niet intern + extern samen.

Verhaal van Scrapheap over DRM beveiligde spullen geldt alleen bij aangesloten via de VGA adapter.
Audio over de HDMI connector wordt niet ondersteund
Maximale resolutie naar een externe monitor is 600 x 1200 of 1680 x 1050 (zoals Scrapheap al schreef). Zorg ervoor dat geen hogere resolutie is ingesteld zodra de externe monitor (via de replicator) aan de laptop is aangesloten.

Bekijk ook eens pagina 17 van de door Scrapheap gelinkte handleiding, vanaf "Video problems". Dit is alleen zinvol als een externe monitor wordt gebruikt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan