Ik kan geen ipconfig & msconfig meer opvragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lncscholten

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Sinds vandaag merk ik dat ik geen ipconfig en msconfig kan opvragen, want dan geeft hij de melding wordt niet herkend als een interne of externe opdracht. Mijn computer reageert de laatste tijd wel erg vreemd. Kunt u mij misschien daarvan afhelpen ? Bij voorbaat hartelijk bedankt daarvoor.

Controleer je computer eens op virussen en maleware met Malwarebytes.

Dit kan niet vanzelf namelijk :-P

[Windows-toets]r toetscombinatie -> sysdm.cpl
Tabblad Gevanceerd, knop Omgevingsvariabelen
Kijk de Systeemvariabele die Path heet na.
Zal wel zo zijn dat C:\windows\system32 er niet meer in staat of dat hij 'te ver naar achteren' in die variabele staat.

Tijs.

In de bovenste regel van de rij staat wel ComSpec C:\Windows\system32\cmd.exe

Dus de systeemvariabele Path bestaat helemaal niet meer?

Google dan wat er in Path moet staan en maak 'm daarna opnieuw aan als systeemvariabele en geef 'm de juiste waarde.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok, dit even nakijken, dubbel-check:

dnties;5437443Zal wel zo zijn dat C:\windows\system32 er niet meer in staat of dat hij 'te ver naar achteren' in die variabele staat.Tijs.[/QUOTE zei:
Ok, sorry, ik lk moet alles morgen nog een morgens nalezen.

Even als voorbeeld van hoe Path er uit zou kunnen zien (let op de ; die als scheiding tussen de verschillende mapnamen wordt gebruikt, dus die horen te staan in de Path variabele):
C:\Windows\system32;C:\Windows;C:\Windows\System32\Wbem;C:\Windows\System32\WindowsPowerShell\v1.0\

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoe moet ik een systeemvariabele path aanmaken ? En waar moet ik die rode zin in zetten ?

Je klikt op het Nieuw knopje in de Systeemvariabelen sectie (dus niet in de Gebruikersvariabelen sectie).
Geef de variabelenaam in (bovenste vakje):
Path
Geef de waarde van die variabele in (onderste vakje, je kunt knippen en plakken gebruiken):
C:\Windows\system32;C:\Windows;C:\Windows\System32\Wbem;C:\Windows\System32\WindowsPowerShell\v1.0\
Klik op OK.

Tijs.

Niks schermafdruk nodig.

Als je gedaan hebt wat ik heb gezegd nu CMD.EXE starten en daar ipconfig en msconfig aanroepen en kijken of dat weer werkt.

Tijs.

ipconfig en msconfig werken weer gelukkig. Was dit nu malware ?
Ik had ook nog wat andere vragen. Als ik op een icoon van een programma druk dan duurt het lang voordat hij gaat starten of hij doet het helemaal niet meer. Ik heb ook als ik een programma naar de prullenbak gooi dat het dan ook zo lang duurt voordat het echt weg is.

Geen idee of malware de oorzaak is van het ontbreken van de Path variabele.

En ik heb geen antwoord voor je andere vraag. Maak daar in ieder geval een nieuwe vraag van in de sectie van je besturingssysteem, dus kies de juiste sectie onder Besturingssystemen en stel daar een nieuwe vraag.

De huidige vraag over ipconfig en msconfig de status Opgelost geven.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan