Ik kan geen user accounts toevoegen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mesru
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mesru

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2006
Ik ben sinds kort ook 1 van de gelukkigen, die met Vista mag werken!
Nou dacht ik toch, dat ik aardig mijn weg kon vinden in pc-land, maar heb nu het gevoel dat ik veel opnieuw moet gaan leren.
Een van de dingen die in voorgaande versies van Windows zonder moeite ging, was het aanmaken van gebruikers accounts.
Maar Vista denkt daar heel anders over. Als ik naar het scherm " Gebruikersaccounts > Accounts beheren" ga, kies ik voor "Een nieuwe account toevoegen" . In het volgende scherm heb ik de mogelijkheid om een accountnaam in te vullen en aan te geven of dit een Standaardgebruiker of een Administrator moet worden. In allebei de gevallen na het klikken op "Account aanmaken" kom ik weer terug in " Gebruikersaccounts > Accounts beheren" zonder dat het account aangemaakt is. Er verschijnt ook geen foutmelding.:confused:

De leverancier (Dell) zegt dat hij mij hierbij niet kan helpen en contact moet opnemen met Microsof. Als ik Microsof bel, dan krijg ik te horen, dat de leveracier mij moet helpen of dat ik anders 75 eurotjes moet betalen (lekkere service!).:mad:

Kan iemand mij vertellen wat er mis is?
Ik heb Windows Vista Home Premium SP1.

Alvast bedankt,
Wim

ik zou je wel willen helpen maar ik werk zelf niet met vista, maar ik denk dat ik mischien wel wat kan bedenken.
doet hij alleen met het account aanmaken zo raar of ook met andere dingen want als dat zo is zou ik de pc terugbrengen en zeggen dat de pc niet goed functioneert.

veel succes

Was het maar zo simpel, maar de pc werkt verder perfect!
Ik heb alleen 1 gebruiker, die is administrator en verder niets. Nou lijkt het me niet handig om iedereen maar als administrator op deze pc toe te laten, dus wilde ik ook wat "gewone" gebruikers toevoegen... maar helaas, dat lukt dus niet!

Is er helemaal niemand, die mij hiermee kan helpen?????

Ik heb voor je gespeurd en misschien kan dit je helpen.

!!Bron!!

HET COMMANDO NET USER

Kan een bepaalde gebruikersaccount niet worden gemaakt of verwijderd? Met behulp van het commando NET USER kan de wijziging alsnog worden uitgevoerd. Klik hiervoor met rechts op de snelkoppeling van de Opdrachtprompt (startmenu, Alle programma's, Bureau-accessoires) en kies voor Als administrator uitvoeren om het commandovenster met administratorrechten uit te voeren. Het commando NET USER toont een lijst van alle aangemaakte gebruikersaccounts. Met het commando NET USER inlognaam /ADD wordt een gebruiker toegevoegd, en met het commando NET USER inlognaam /DELETE wordt er een verwijderd. Vooral het laatste commando kan nog wel eens van pas komen. Het commando NET biedt overigens meer mogelijkheden, zie hiervoor de commando's NET en NET HELP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan