Ik kan geen Word-bijlage verzenden met windows-mail (vista)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tikkie

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2004
Berichten
13
Hallo,

zoals de titel al zegt kan ik geen bijlagen versturen. Noch vanuit windows-mail (dan krijg ik de melding dat hij sommige bestanden niet kan vinden), noch vanuit Word zelf, versie office 2007. Het vakje verzenden/email, als bijlage, kan ik dan niet selecteren.

Ik heb een bullguard anti-virus programma.

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt! :)
 
Hoi,

De reden waarom dit in XP - eigenlijk moet ik zeggen 'explorer 7.0' - niet werkte was dat de betreffende mailservice niet als standaard stond aangegeven.

Wellicht is dat onder Vista nog zo.
Start je internetbrowser
Eenmaal op de Alt-toets (de menubalk wordt nu weergegeven)
Kies menu: Extra > Internetopties; tabblad programma's
En kijk of als email-programma Windows Mail staat aangegeven.
Doe dat evt. alsnog.
 
Hallo Ommeren,

bedankt voor je reactie!

Windows mail staat als standaard ingesteld, en het lukt nog niet...:confused:

Dus volgens jou heeft het niet te maken met vista, of een instelling in Word zelf?

Ik probeerde deze vraag ook te stellen in het Word-topic, maar het werd verwijderd. Waarschijnlijk mag je elke vraag maar één keer stellen?:eek::p

Heb je misschien nog een idee?

Groetjes!
 
Inderdaad mag je je vraag maar 1x stellen en zeker geen 4x. Zo is het opgesteld in onze huisregels
 
Hoi Mario,

sorry, dat wist ik niet! :eek: Ik weet niet goed waarmee het probleem te maken heeft, daarom postte ik het in verschillende categorieën, zodat er ergens misschien toch iemand langs komt die de oplossing kent...:)
 
pak m eens in met winrar en probeer dan te versturen
 
Oké mario, doe ik!;)

Dankjewel Lokoloko. Ik heb een docx bestand ingepakt en verstuurd (rechtermuisknop, verzenden naar, emailontvanger) en dit lukt, weliswaar naar mijn eigen hotmailadres. Of het op een andere pc ook geopend kan worden weet ik niet.

Ik kreeg het document trouwens wel verstuurd op deze manier (zonder inpakken, met rechtermuisknop), maar degene naar wie ik het stuurde kreeg het niet geopend.

En het bovengenoemde probleem blijft: het handige verzenden als bijlage binnen Word kan ik dus niet aanklikken....

Zucht! Ik heb al wat tijd gestoken in mijn nieuwe speeltjes hier!!:confused::)
 
Hello again!

dankjewel, blijkbaar kan men de bijlage toch openen.

Maar ik vind dus nergens informatie over het probleem binnen Word: het "verzenden als bijlage via email"-vakje blijft licht, ik kan het niet aanduiden.

Dat moet toch ergens een oorzaak hebben?

Ik heb office trouwens net geïnstalleerd, legaal, het heeft dus nooit WEL gewerkt...

Wie weet raad?:confused:
 
BTW, nog steeds geen oplossing gevonden voor dit probleem. Ik heb hier nog gelijkaardige berichten gelezen, maar de aangeboden oplossingen helpen mij niet vooruit...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan