Ik kan mijn beeld niet klonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

newly

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2007
Beste helpmij helpers,

Mijn probleem is volgens mij al vele malen behandeld, maar gek genoeg kan ik de juiste oplossing niet vinden. Jullie zijn dus eigenlijk mijn laatste hoop;) ....

Om mijn films op mijn tv af te spelen heb ik de volgende spullen aangeschaft en geinstalleerd:

1) nieuwe Videokaart: Sparkle GeForce 6200 PCI
2) Marmitek gigavideo 70

Bij het installeren van mijn nieuwe videokaart heb ik mijn oude "onboard" kaart disabled in apparaatbeheer en de drivers verwijderd. Vervolgens heb ik mijn Marmitek setje aangesloten op mijn pc en tv.

Mijn probleem is dat ik dus de beeldschermen niet kan klonen. In het menu nView heb ik alleen maar de optie van een enkel beeldscherm. TVkloon werkt ook niet. Wel kan ik mijn bureaublad tonen op mijn TV in kleur en al. De videokaart herkent hem dus wel... Toch??

Ik heb al geprobeerd nieuwe drivers te downloaden, maar deze werken ook niet. Wel vraag ik me af of ik deze goed (op de juiste locatie) heb geinstalleerd.

Specificaties van mijn videokaart zijn:
Dual Head: Yes
Drivers: 81.95
Type TV encoder: Nvidia geintegreerd
Bustype: PCI

Hopelijk kunnen jullie me aangeven hoe ik mijn probleem kan oplossen...
Alvast dank voor de reacties!

Groeten,
Marco

Ik kan me ongeveer een voorstelling vormen van wat je bedoeld.
Toen ik indertijd m'n videokaart op de tv aansloot vond ik 't vreemd dat m'n computerscherm zwart werd. Maar dat is een gevolg van de uitgang van de video kaart.

Als je dus bedoeld dat je 't beeldscherm niet kunt kloonen (dus gelijktijdig op de computer en de tv weeergeven) dan denk ik dat 't een techniese beperking is.

Maar als je je bureaublad op tv kunt weergeven, dan kun je toch gewoon met een dvd programma de films op tv afspelen?
:)

In de configuratie, moet je "beeldscherm uitbreiden naar" NIET gebruiken, alleen de clone en overlay functie, de laatste om de videobeelden ook weer te kunnen, geven.

Als je dit leest, moet het goed komen.

Ik kan me ongeveer een voorstelling vormen van wat je bedoeld.
Toen ik indertijd m'n videokaart op de tv aansloot vond ik 't vreemd dat m'n computerscherm zwart werd. Maar dat is een gevolg van de uitgang van de video kaart.

Als je dus bedoeld dat je 't beeldscherm niet kunt kloonen (dus gelijktijdig op de computer en de tv weeergeven) dan denk ik dat 't een techniese beperking is.

Maar als je je bureaublad op tv kunt weergeven, dan kun je toch gewoon met een dvd programma de films op tv afspelen?
:)

Bedankt voor je reactie.
Ja dat bedoel ik! Dus jij zegt dat klonen helemaal niet mogelijk is?? Dat zou ***lig zijn omdat ik deze videokaart daar eigenlijk speciaal voor heb gekocht (met tv out functie). Wordt namelijk heel lastig op en neer rennen tussen TV en PC:confused:

Maar ik heb ook gelezen dat het aan de drivers kan liggen. Heb jij daar ervaring mee?
Ga nu even kijken of de oplossing van Lange Pier mij kan helpen..

In de configuratie, moet je "beeldscherm uitbreiden naar" NIET gebruiken, alleen de clone en overlay functie, de laatste om de videobeelden ook weer te kunnen, geven.

Als je dit leest, moet het goed komen.

Bedankt voor je reactie...
Helaas kende ik deze tutorial al. Mijn probleem is dat ik in de nView opties maar 1 keuze heb nl "een beeldscherm"... Dit snap ik niet want volgens mij is de GeForce 6200 (mijn videokaart) nieuwer dan degene die in de tutorial wordt beschreven. Of maakt dit niets uit?

Zit deze functie misschien ingebakken in nieuwe drivers? Want die krijg ik niet aan de praat...:(

Herkenning gebeurt via de S-Video stekker, als die goed erin zit, heb je al die mogelijkheden, misschien dat daar iets niet goed zit, want dat blijven alle mogelijkheden grijs, of niet oproepbaar, heb je, overigens wel in het de opstartconfiguratie, 2 schermen? waarvan 1 grijs.

Hier heb ik nog meer leesvoer, voor je.

Laatst bewerkt:
Aha... dat zou het kunnen zijn.
Mijn aansluiting mijn Marmitek is gele tulp. En op mijn videokaart het heb ik die ander aansluiting (met die puntjes). Via een verloopkabeltje heb ik alles aangesloten. Ik heb dus wel beeld op mijn tv. Maar ik zou graag dualview willen, zodat ik niet zo hoef te rennen...

En nee, ik heb geen 2 beeldschermen, waarvan een grijze....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan