Ik kan mijn switch niet zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenmoolhuijs

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Hallo,

ik heb ADSL via Alice. Ik gebruik het door Alice meegeleverde modem, dit is echter niet draadloos. Dus mijn Draytek Vigor uit de kast gepakt en deze aan het modem van Alice gehangen. Als switch ingesteld (DHCP uitgezet) .Werkt prima, ik kan draadloos internetten. Ik kan het modem van Alice ook configureren (ip adres 172.19.3.1) en mijn laptop heeft IP adres 172.19.3.1.

Maar wat is nu het IP adres van mijn draytek switch, zodat ik deze ook kan configureren? Ik doe een tracert (onder Windows XP, uitvoeren "cmd") naar 172.19.3.1, maar daar komt geen ip adres te staan.

alvast bedankt!! Jeroen

Hoe kan ik dan mijn switch configureren?

Ok. dat wist ik niet ... Dank je.

Hoe kan ik dan mijn (draadloze) switch configureren?

alvast bedankt, jeroen

Een switch kun je niet configureren, dat doe je in de router

Maar de draadloze zaken staan in mijn switch. Bijvoorbeeld: WEP-encryptiesleutel, whitelist, etc, etc. Hoe kan ik deze dan configureren?

alvast bedankt, Jeroen

ok. weer wat geleerd :)

Hoe moet ik deze draadloze router (is dit de juiste formulering?) dan configureren?

Jeroen

Hallo jeroenmoolhuijs.

Voor dat je de DHCP van de Draytek Vigor, uit gezet had, had je eerst het ipadres van hem moeten instellen op bv 172.19.3.253. Dan is de Draytek Vigor dus te bereiken via het ip adres 172.19.3.253. Hij is dan ingesteld en wordt gebruikt als Access Point.

Groetjes Erik Rothuis

Eric,

thanx.

Kan ik de Draytek wel nog bereiken door hem direct aan mijn laptop via een netwerk kabel aan te sluiten. Zo ja: hoe?

gr, Jeroen

Het makelijkste is het om hem een factory reset te geven, waarschijnlijk met de reset knop langer ingedrukt te houden. Dus lees even de handleiding hoe je dat doet. Daarna aansluiten aan een pc, ipadres wijzigen, dhcp uitzetten, en weer in het netwerk plaatsen.

Groetjes Erik Rothuis

Erik,

Ik was al bang dat je dat ging zeggen :)

Tja, dat moet dan maar. Ik ben een beetje huiverig hiervoor, omdat het even duurde voordat ik draadloos internet aan de gang kreeg bij Alice.

Bedankt, Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan