Ik kan niet booten vanaf een USB-device of vanaf een DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

gridishere

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Hoi,

Ik heb te maken met een kapotte DVD-speler in mijn laptop. Nu wil ik mijn besturingsysteem opnieuw installeren vanaf een bootable DVD/USB-stick. Via mijn laptop kan ik niet booten vanaf USB-devices. Nu ben ik benieuwd of het mogelijk is om een tussenschakel te gebruiken dat er eerst vanaf een diskette zal worden geboot en dat ik dan als nog vanaf een USB-stick kan booten via een keuze in een programma. Of misschien is er iets dat vanuit Windows kan regelen dat er de eerste volgende herstart een keuze bij komt. Kan iemand me helpen? Dank alvast!

Vrolijk pasen! :)

Gr. grid

Ok, voordat ik onnodig een heleboel ga schrijven, vind ik dat je de probleemstelling al meteen opvolgt met een heleboel omslachtige mogelijke oplossingen.
Windows kan op verschillende manieren zonder CD/DvD-speler worden geinstalleerd.

Eerst even dit: Doorgaans staat in de Bootorder van de BIOS niet USB vermeld, maar word dat omschreven met zoiets als Removable drive.
Ik kan me ook niet voorstellen dat op zelfs de oudere laptops er geen USB opstart mogelijkheid zit.

Ok, ervan uitgaande dat je Windows alleen kan herinstalleren door moeilijk & omslachtig te doen, is het wel handig om merk/model/type/versie van de laptop te weten, plus de versie van Windows die je wil gaan installeren. je hebt in ieder geval een werkende floppy-drive, dat scheelt...

Hallo,

Ik heb een Acer Travelmate 292LMI-M11 laptop. Deze laptop heeft geen mogelijkheid om vanaf USB-devices te booten. Dit is ook niet mogelijk via bios updates. Deze laptop heeft wel een diskette station waar ik vanaf kan booten.

Ik heb vorig jaar back-up images gemaakt via Norton Ghost van WindowsXP Pro SP2 inclusief drivers. Toen mijn DVD-speler werkte kon ik deze back-ups terugzetten door Norton Ghost te booten vanaf DVD. Vervolgens kon ik de back-up images dan terugzetten vanaf mijn externe HDD dat een USB-device is.

Wat ik nu wil is Norton Ghost inladen vanaf een USB-stick om mijn externe HDD te kunnen benaderen om zo de back-up images terug te zetten. Dus ik zoek een tussenschakel om Norton Ghost te booten bijvoorbeeld langs een diskette waar ik vanaf kan booten. Zo wil ik de USB-stick benaderen die bootable is. Weet iemand hier een oplossing voor of kan iemand me op een andere manier helpen om Norton Ghost te starten?

Alvorens bedankt!!

Groet grid

Laatst bewerkt:
Al geprobeerd via een Windows Xp bootdiskette op te starten?
http://www.bootdisk.com/popfiles.htm

Vraag me af of je de USB kunt benaderen, gezien daarvoor drivers moeten worden ingeladen.
Welke Norton Ghost gaat het hier om?

Als je inderdaad én floppies én USB kunt gebruiken op je pc/laptop, dan kun je een Plop-opstartfloppy maken en daarmee dan proberen de USB te starten. Link naar Plop-project: deze, link naar instructies maken Plop-opstartfloppy: hier
Natuurlijk moet de USB dan wél helemaal goed opstartbaar zijn, dus dat je met Plop alleen het probleem van je BIOS omzeilt dat die BIOS het niet mogelijk maakt de pc op te starten van USB.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan