Ik kan niet gamen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerJan1977

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2008
Goedemiddag,

Ik heb sinds kort een nieuwe setje in mijn kast gemonteerd:

Moederbord : Asus M3N 78 EH
CPU : AMD Athlon 64x 6000+
VGA : Asus EN 8800 GT Top 512Mb

Nu ondervind ik enorme problemen als ik wil gamen, het spel bevriest als het ware telkens, single player of online het zijn de zelfde problemen.

Ik heb het geprobeerd onder vista en xp, nu al een keer of 6 alles opnieuw geïnstaleerd maar het helpt niet.

Nu zie ik wel het volgende, als het spel bevriest en ik zet het snel uit dan zie ik in een metertje dat mijn CPU echt op volle toeren draait, vreemd want hij zou het makkelijk moeten kunnen trekken.

Waar kan dit aan liggen? Het werkgeheugen misschien? Dat is echt het laatste wat ik kan bedenken.... Ik weet het anders echt niet meer...

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes

WELKOM OP HELPMIJ

eerst maar eens de voor de hand liggende vraag.

heb je alle drivers geinstalleerd.(videokaart,chipset)
kijk eens in apaaraatbeheer of je daar nog uitroeptekens ziet staan.

Hallo,

Ja ik heb smen met de vele nieuwe installaties van windows ook alle drivers opnieuw geïnstalleerd, oude versies, nieuwe versies in alle mogelijke varianten.

Ook heb ik de settings van mijn vga goed staan (op prestatie) en de game in het laagste van de laagste resolutie ed.

Het probleem zit hem er in dat de CPU helemaal volloopt op 1 of andere manier, ik heb echt geen flauw idee hoe dat kan... Ik ben nu aan het monitoren in taakbeheer welk programma er enorm begint te draaien.....

Hoi !

Vandaag negen (9 !) klanten gehad met soortgelijke klachten, en het bleek op 1 na bij allemaal een warmte-probleem......

In m'n eigen PC-hok had ik om 17.00 uur een temp. fors hoger dan 35 graden, en dan loopt
geen enkele PC lekker zonder een hele goede airflow.....

Ik ben toen maar met een lappie op het balkon gaan zitten, daar is het nu heerlijk.....

Greetz,

Harry.

Temperatuur is niet hoog, cpu zit op graadje of 45

svchost.exe neemt heel veel van mijn cpu evenals TrustedInstaller.exe

Hoi !

Zet automatische update's maar (even) uit, dan zal het wel opgelost zijn.

Greetz,

Harry.

Heb ik gedaan maar het probleem blijft......

Ik snap er niets van, het probleem doet zich allleen voor tijdens het gamen zowel in single player als online.... hij moet het zat kunnen doen, de vga is een van de beteren, de cpu zou het ook moeten kunnen doen... zou het iets in het moederbord kunnen zijn?

Hey mannen,

Ik heb het probleem gevonden.

Mijn moederbord support de CPU maar tot 95W, mijn AMD Athlon x 6000+ is 150W nodig.

Het wordt een ander moederbord dus.

Evengoed bedankt voor het meedenken!

Goed weekend alvast

Volgens mij heeft dit bordje conflicten met Vista of verwar ik hemnu met een andere van gigabyte?

Hoi !

Draai er dual-boot Vista 32- en 64-bits Vista op, zonder enig probleem.

Link van Tom's Hardware nog niet gelezen, zeker ?

Greetz,

Harry.

FF vluchtig bekeken, maar ik verwarde hem met en ander.

maarreh, waar kan ik vinden welk moederbord wel 150W levert?

ik heb wel een Asus M2N-VM DVI op het oog maar weet niet of hij wel 150W naar de CPU levert...

Laatst bewerkt:
Hoi !

Kijk op de Asus-site of je processor ondersteunt wordt, zoniet heeft aanschaf geen zin.

Je keuze is trouwens een verouderd mobo.

Greetz,

Harry.

Volgens Asus zou het huidige mobo deze CPU ook ondersteunen.....

Klopt, voor een bult moederborden is een biosupdate gekomen om de wat meer slurpende amd processoren ook van genoeg sap te voorzien. Had je je bios al geupdate?

Hoi !

Asus M2 - M3 mobo's kunnen voorlopig een CPU van max. 95 W aan !

Dit staat ook duidelijk vermeld als het goed is, bijv. hier: http://www.alternate.nl/html/produc...ARDWARE&l1=Moederborden&l2=AMD&l3=Socket+AM2+ bij uitgebreide spec's !

Voor mij in elk geval een reden om van Asus af te zien.

De Gigabyte uit m'n vorige link pakt de Phenom Quad's Black Label moeiteloos, heeft bovendien PCI-Express 2.0 en de on-board grafische chip werkt indien gewenst, in crossfire moeiteloos samen met een ATi-PCi-E kaart (die voor crossfire geschikt moet zijn)

Laatste alinea alles door mij getest en prima bevonden.

Dan is de keuze niet zo moeilijk, toch ?

Zeker niet als je als alternatief met een nVidia 430 chipset aan komt...

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan