Ik kan niet meer bij Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

JustRob

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2009
Hallo,

Ik zag vandaag dat ik aardig wat schijfruimte heb op mijn desktop PC, en besloot dus om wat van die ruimte leeg te maken en een nieuwe partitie van te maken.

Zo gezegd zo gedaan, en op de nieuwe partitie heb ik dus Windows XP geïnstalleerd (mijn oorspronkelijk OS is Windows 7, en ik wilde graag XP erbij om daar wat oudere games op te spelen).

Ging allemaal prima, alleen nu wilde ik even op Windows 7 om te checken wat voor hardware ik allemaal heb (dat moet ik weten om de juiste drivers voor XP te kunnen installeren).

Alleen als ik de PC uit zet en weer opstart, dan start hij dus op in Windows XP. En Windows 7 daar kan ik nu niet meer bij.

Wat moet ik nu doen ?? Hoe kan ik weer op mijn Windows 7 partitie?

Je bent lekker bezig.

Met de W7DVD opstarten en de opstartpaden repareren en dan in W7 met EasyBCD XP opnemen in de bootloader.

Weet ik, eerste keer dat ik dit doe.

Hoe repareer ik de opstartpaden? En wat is EasyBCD?

Heb trouwens nog een probleem, kan niet booten vanaf de CD. Als ik mijn Windows 7 CD erin doe dan begint ie de installatie van Windows 7.

Iemand anders nog een idee?

1 probleempje: Als ik EasyBCD opstart staat er bij mij helemaal geen "Bootloader Setup" knop bij. Ik ga er vanuit dat deze absent is bij de Community (gratis) versie, dus hier heb ik weinig aan. Sorry, maar ik heb geen zin om voor een programma te gaan betalen.

???????????
http://www.intowindows.com/download-easybcd-for-windows-7/
Deze heb ikzelf ook, gratis!
Zal die link eens even controleren die in de handleiding staat.
Je hebt gelijk ze hebben een betaalde versie gemaakt,hier een link naar de oude gratis versie:
http://nl.softonic.com/s/easybcd-1.7.2 Tricky zie ik nu. Zal even verder zoeken.
Probeer zelf even te zoeken naar de oude versie 1.7.2
Links die ik vind gaan met een omweg naar NeoSmart, die hem natuurlijk niet meer aanbiedt!

Laatst bewerkt:
EasyBCD is voor de eigen en niet commercieel gebruik nog steeds gewoon graties, maar voor de bedrijven en commercieel gebruik is er een licentie.

Het verschil is dat de Bootloader Setup knop nu BCD Deployment heet, en voor de rest zijn plaatjes het zelfde.

Toch gelukt met die community versie? Ik heb zelf het progje al een hele tijd niet meer gebruikt, dat doe je niet elke dag, vandaar dat ik niet op de hoogte was v.d. veranderingen.
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan