Opgelost Ik kan niet meer in mijn D schijf

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Hallo ik kan niet meer in mijn D schijf, weet niet van ik fout heb gedaan maar krijg steeds onderstaande melding.
Alle hulp is wederom welkomIMG_1065.jpeg

In de verkenner de D: gebruiken wil wel?, die users staan ipp alleen op de C:.

Win-toets + R en plak het onderstaande in het vak
C:\Windows\System32\diskmgmt.msc
enter

Maak daar een screenshot van.

Wat is de geschiedenis van het USB station, waar heeft u dat gekocht en wat is het voor hardware, dus een stick van hoe veel Gb? Het komt veel voor dat er een USB stick wordt aangeschaft wat alleen weergeeft dat het een grote is. Zodra de werkelijke grootte wordt overschreden is het ontoegankelijk. Ik schrijf dit ook omdat er bij veel fouten, andere hoofdmappen vaak wel nog bruikbaar zijn en het station gezien wordt.

Ga eens gewoon naar de d-schijf zoals LP schrijft. Of maak een nieuwe snelkoppeling daar naar toe. Die map die getoond wordt in post 1 kan helemaal niet op de D staan. Dat zijn > Gebruikers\accounts users e.d. Die staan in het OS op de C-schijf.

Laatst bewerkt:
Hoezo usb, het is toch gewoon een extra partitie, waar ook c: op staat.
Zo richt ik ook altijd mijn computers in.
Maar eens met @Senso dat het een zeer ongebruikelijk pad is. Toch staat er “geen toegang”, lijkt dus wel te bestaan. 🤔

Geef gewoon eens een antwoord of je wel gewoon op de D: kan via verkenner of is dat geheim?
Pad is sowieso onjuist.

Hallo Alfred, nu wordt het al moeilijk om jou vraag goed te beantwoorden, maar als ik het goed begrijp wil je weten welke USB stick ik gebruik.
Antwoord die gebruik ik niet het staat gewoon op mijn harde schijf in de pc.
Het is ook altijd goed gegaan. Denk dat ik iets fout heb gedaan maar weet niet wat en daardoor ik ik de onderstaande melding

Bijlagen

• IMG_1065.jpeg
    IMG_1065.jpeg
    269,2 KB · Weergaven: 3
Het probleem herhalen lost niets op. Je moet kijken of de D: in Verkenner toegankelijk is. Kun je die openen ja of nee. Kun je het pad daar vinden ja of nee? Het pad staat op de afbeelding. Bestaat dat ja of nee?
pad
D:\Users\Carina\Documents
Kijk ook of die op de C: bestaat.

Sorry dat ik mijn probleem herhaald heb en jammer dat sommige zo boos doen .zoals ik mijn verhaal al begon …..Wie kan mij helpen en in Jip en Janneke taal uitleggen wat ik moet doen.

Ben helaas niets zo’n held.

Sorry lange pier er is niets geheim maar ik weet niet hoe en waar ik dat kan vinden

En sorry Senso maar waar moet ik kijken of de D: in Verkenner toegankelijk is.

Ben al best lang lid van helpmij en ik leer ook steeds meer bij maar sommige dingen blijven voor mij acracadabra zoals het probleem dat ik nu heb.

Wij zin niet boos. Het is alleen lastig dat je niet doet wat helpers zeggen en op de gestelde vragen antwoord geeft.

Je weet toch wel hoe je een schijf moet openen/activeren!
Jij maakt een screenshot en die moet je op een schijf/locatie opslaan (waar, op welke locatie heb je dat dan gedaan?)(retorisch) en uploaden. Dat kun je allemaal wel en je kunt dan niet de c-schijf en d-schijf in Windows Verkenner openen? Dat begrijp ik niet.

Volgens die screenshot van schijfbeheer is alles in orde.
Schijf 0 is drie partities X, de C is OS en de D is DATA
De C en de D moet je normaal kunnen openen. Deze horen onder Deze computer die op het bureaublad staat te vinden zijn. Klik of dubbelklik en de schijf opent zich.

Laatst bewerkt:
Zie je dit ergens in windows verkenner?

1712308035905.png

Klik dan op "Data (D: )", welke mappen zie je dan rechts verschijnen?

Hieronder zie je wat er achter een snelkoppeling zit. Dan kun je altijd zien wat de locatie = doel van de snelkoppeling is. Je moet dan op de snelkoppeling (shortcut) gaan staan en dan RMK = rechtermuisknop > Eigenschappen. Als je dit principe begrijpt kun je zelf ook snelkoppelingen maken. Maar die optie zit ook standaard onder de RMK.

Bijlagen

• Maak snelkoppeling voor Herstelpunt terugzetten.jpg
    Maak snelkoppeling voor Herstelpunt terugzetten.jpg
    88,9 KB · Weergaven: 5
Die bestanden kunnen wel degelijk op d: staan. Kun (kon, afhankelijk van je windows versie) wijzigen in de eigenschappen van de documents (enz.) mappen.

Lijkt op een rechtenprobleem. Herstart de pc's eens een keer of 2. Misschien dat het vanzelf goed komt.

Ik lees dat het geen schijf is maar een deel van een schijf met een schijfletter (D). Dat heet partitie. Het kan gewoon "D:" worden genoemd. De dubbele punt betekent station.

Op de afbeelding van schijfbeheer lijkt er niets mis mee te zijn. Zoals hier aangeraden is, zal u via verkenner moeten kijken of deze mappen er nog zijn. Het is anders een ongeldige verwijzing.

Dank je we; Alfred voor de duidelijke uitleg.
bedoelen jullie onderstaande?

Bijlagen

• Schermopname (6).png
    Schermopname (6).png
    139,8 KB · Weergaven: 13
  • Schermopname (7).png
    Schermopname (7).png
    159,6 KB · Weergaven: 12
Dat zijn dus de mappen van een standaard Windows installatie.
Vreemd dat die op je D: schijf staan.
Tik in de adresbalk van de Verkenner eens dit in:
%systemdrive%

Waar kom je dan terecht?
Op je C: of op je D: schijf?

Ik zou ook op “gebruikers” laten dubbelkikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan