ik kan niet meer in mijn router komen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickjanssen

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2007
hallo...

ik heb adsl aansluiting
ik gebruik windows XP
ik gebruik geen firewall
ik heb een Sweex LA200020 router

als ik mijn ip adres intyp in mijn browser, zou ik eigenlijk in mijn router moeten komen, maar om een of andere reden geeft hij de melding "De webpagina kan niet worden weergegeven". ik heb dit probleem nog niet zo lang, vroeger kon ik er wel gewoon in. door dit probleem heb ik nu NAT errors.

Ik bdoel het adres waarmee je in je router probeert te komen...

Er zit meestal een (klein) knopje op, maar het staat zeker ook in de handleiding

10.0.0.36 is het IP adres van je eigen PC
10.0.0.138 is het adres van de meeste Speedtouch modems. Het lijkt dus wel of de router nu transparant de data van de speedtouch doorgeeft. Haal de router eens van het modem af en zet 'm dan uit en aan, vernieuw dan je eigen IP adres eens.

Helaas is het op dit moment niet mogelijk om de handleiding te downloaden van de Sweex ste, sorry.

Het gaat meestal om een heeeeel klein knopje, achterop of zo, die je b.v. met een pen of zoiets moet indrukken.

Maar let op: alle andere installingen ben je dan ook kwijt!

start, uitvoeren, ipconfig /renew

Je kunt ook rechtsklikken op je verbinding en dan 'herstellen' kiezen.

"windows IP-configuratie

de bewerking is mislukt aangezien er geen enkele adapter is die zich een staat bevindt die voor deze bewerking is toegestaan"

deze melding krijg ik als ik renew doe

er staat ook: "IP-routering ingeschakelt: nee"

heeft dit er iets mee te maken?

Dan gebruik je geen dhcp op je PC maar een vast IP adres

In je netwerkconfiguratie DHCP aanzetten ipv statisch IP adres. Dan zou je een adres moeten krijgen van je Sweex router, vermoedelijk in de 192.168.1.x reeks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan