Ik kan niet naar het opstartmenu van HP

Status
Niet open voor verdere reacties.

royveldman

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2010
Hallo vrienden,

omdat ik op mijn schoollaptop een versie van Windows heb draaien die eigenlijk vol fouten zit, wil ik hem opnieuw installeren.
Ik kan dat alleen niet, omdat ik naar het opstartmenu moet, door op ESC te drukken, en dat werkt niet.
Ook werkt het niet als ik via windows, configuratiescherm, herstel, geavanceerd, en dan windows opnieuw installeren mbv een installatiedisc.
Niks werkt!

Ik wil gewoon in mijn opstartmenu komen, weet iemand of dit ook langs een andere manier kan?
Ik heb een HP Probook 6560b met een i5 processor en 4gb ram.

Met vriendelijke groet,
Roy Veldman

Wat trouwens misschien belangrijk kan zijn, een week geleden heb ik mijn HP_TOOLS partitie verwijderd, omdat ik dacht dat ik het niet nodig had, komt het misschien hierdoor? Zo ja, hoe kan ik het verhelpen?

Dat was niet zo slim want die had je dus wel nodig :confused:

Rest jou nu niets anders dan een Windows 7 DVD op de kop te tikken en aan schone installatie te doen.

Ik heb wel een Windows 7 installatie cd, maar het probleem is dus dat de laptop hem niet pakt, dat moet via dat opstartmenu... is er geen mogelijkheid dat ik die hp tools terugkrijg? Of kan ik Windows op die harde schijf installeren dmv een andere laptop? Mvg

Dat is logisch dat hij hem niet pakt omdat hij vanaf de HDD opstart. Je zal in het BIOS de opstartvolgorde moeten wijzigen zodat hij van DVD opstart. Dat heet de Boot Sequence. Volgens mij de F10 toets gelijk herhaaldelijk indrukken als je opstart.
Of bedoel je jij met opstartmenu dat je al geprobeerd hebt in het BIOS te komen ? Is mij even niet duidelijk nu.

Laatst bewerkt:
Ja, met het opstartmenu, bedoel ik ongeveer de BIOS. Als ik mijn laptop opstart, dan krijg ik linksonderin te zien: druk op esc voor opstartmenu.
Eerder heeft dit gewerkt, maar nu kan ik er niet meer inkomen.
Normaal, als ik dat aanklik, krijg je verschillende opties.
Je kunt dan naar de bios, kiezen vanaf welk apparaat hij opstart, enzovoort.
Als ik vanaf een DVD of USB wou opstarten, moest dat via dat opstartmenu, maar daar kan ik dus niet inkomen..

Is het mogelijk dat ik die harde schijf in een andere laptop stop, en vanaf die laptop Windows installeer op die harde schijf, en wanneer dat dan klaar is, de laptop terugplaats in de laptop waar die harde schijf thuis hoort?

Met vriendelijke groet,
Roy Veldman

Als ik trouwens vanaf een USB of DVD wou opstarten, moest ik in dat opstartmenu, en dan upgrade bay selecteren...

Nee, je moet echt in het BIOS zelf zijn dus moet je waarschijnlijk F10 hebben en daar naar de Boot Sequence gaan om de DVD te selecteren. Dat opstartmenu wat jij bedoeld is beperkt.

Delete heeft niet gewerkt, maar ik heb het probleem al opgelost.

Wat ik heb gedaan:
De hdd uit de laptop gehaald, en die in een andere laptop gedaan. Via die andere laptop heb ik er een schone installatie van Windows opgezet, en vervolgens heb ik die harde schijf weer teruggezet.
Nu heb ik weer een lekker snelle laptop met Windows 8.1 erop :)

Bedankt voor jullie inzet! Hier kan een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan