Ik kan niet naar m, n schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoGia

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
Ik kan mijn verwisselbare schijven niet meer benaderen.
Ik heb XP. In de veilige modus kan ik wel met de verkenner naar het diskette station en de andere verwisselbare stations.
Als ik naar het A station wil dan krijg ik de melding "u hebt geen toegang tot map " A:/ " Raadpleeg de beheerder voor toegang tot deze map. Ik heb via gebruikersprofielen, onder andere de administrator, geprobeerd om het A station te verkennen. Maar ook dat lukt niet. Wie kan mij helpen ?

schijven weg

Firebird,

Ik zie met de verkenner ook niets bij de CD rom en de DVD speler.

Jos

Niets geinstalleerd

Firebird,

Ik heb geen cd creator o.i.d. eropgezet.
Als ik via Word de A schijf benader dan zegt ie dat de parameter onjuist is .
Doe ik dat via de verkenner dan zegt ie "plaats een schijf of een ander geschikt medium.
Er zit dan natuurlijk wel al een diskette in.

Jos

een keer opnieuw installeren wil ook wel eens helpen:
ga naar configuratiescherm>systeem>hardware>apparaatbeheer>diskettestations>diskettestation. rechtsklikken>installatie ongedaan maken.
doe hetzelfde met de dvd-/cd-rom-stations, start daarna opnieuw op, windows vind ze dan en installeert ze weer opnieuw

Ik ben mijn schijven kwijt

Ik heb het opgelost door XP opnieuw te ( laten ) installeren, kost een paar centen maar dan weet je wel zeker dat het verholpen is.

Ik heb het vermoeden dat het kwam doordat ik de administrator rechten niet goed geregeld had in XP.
Mijn advies is dat als je niet precies weet hoe dat zit om daar vanaf te blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan