Ik kan niet op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

adrianne101

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2008
Hoi iedereen,

Ik loop al een dag of 3 te *****n met mijn router. Ik heb hem aangesloten op de pc zoals het hoort, ik krijg ook uitstekend ontvangst, maar ik kom niet op het internet. Er staat dan beperkte verbindingsmogenlijkheden of alleen lokaal.
Na het vele zoeken op forums etc kwam ik er achter dat de MAC adressen hetzelfde moeten zijn. Alleen kan ik niet meer op het configuratiescherm van me router komen.. Ik heb allerlij verschillende dingen geprobeerd, maar ik snap er helemaal niks meer van.

Het instalatie cd-rommetje wilt ook niet draaien. Kan het daar aan liggen? Eerder was dit geen probleem. De drivers die ik via de site wil downloaden doen ook niks.

Ik heb Vista
Firewall staat uit
Router: sitecom WL 535 /160

Weten jullie wat ik als technische loser moet doen?
Alvast bedankt!:thumb:

Hoi,

Wat je moet doen is je router resetten.
Je hebt dan weer de 'fabrieksinstellingen' en kunt met het standaard wachtwoord weer op de router komen.
Welke internetprovider heb je?

Hoi! Bedankt voor je reactie,
mijn internet provider is Online.. Ik heb mijn router al meerdere keren gereset, maar nog kan ik niet bij het configuratie scherm komen... Als ik via netwerk hem wil instaleren word ik doorgestuurd naar het configuratiescherm van me gewone modum.. Ik vind dit echt raar!:confused:

Groetjes

Hoi,

Waarschijnlijk heb je de kabels verkeerd aangesloten.

Doe het volgende:

- Zet alle apparatuur UIT, behalve de router
- Reset nogmaals de router (dat doe je dus met de stroom er nog op en door het 'pinnetje' aan de achterkant enige tijd ingedrukt te houden. Als je het pinnetje loslaat start de router opnieuw op. WACHT nu enige tijd totdat deze weer volledig on-line is
- Haal nu ook de stroom van de router!
- Haal álle netwerkkabels los

Verbind een netwerkkabel tussen je kabelmodem en de WAN- of INTERNET-aansluiting van de router.
LET OP: dat is er ALTIJD maar één, je gebruikte de andere (meestal vier) aansluitingen dus NIET voor de verbinding tussen je modem en de router.

Verbind een netwerkkabel tussen de netwerkkaart van je pc en één van de vier LAN-poorten van je router.

BELANGRIJK: de volgorde van opstarten.

1. Zet nu éérst de modem aan en WACHT (hier schuilt uit ongeduld vaak de fout) totdat die volledig online is. Dat kan dus écht een aantal minuten duren!
2. Zet vervolgens de router aan en WACHT opnieuw, totdat deze volledig online is.
3. Zet tenslotte de pc weer aan

Je bent al wel met dit modem op internet geweest ? Lees het heeft wel allemaal gewerkt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan