• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ik kan niet optellen wie helpt me!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascalvoorbij

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2006
hallo,

ik wil met excel een administratie systeem maken voor de finacieen van het kinderdag verblijf van mijn moeder, op school kon ik het altijd maar thuis lukt het niet,

ik heb gewoon de formule: =SOM(B2:B7) gebruikt, en ik ben in het bezit van een nederlands talig programma, wie kan me helpen???

graag reakties

hallo,

ik wil met excel een administratie systeem maken voor de finacieen van het kinderdag verblijf van mijn moeder, op school kon ik het altijd maar thuis lukt het niet,

ik heb gewoon de formule: =SOM(B2:B7) gebruikt, en ik ben in het bezit van een nederlands talig programma, wie kan me helpen???

graag reakties

=som(B2+B7) ik denk dat je gewoon een plusje moet neerzetten ipv het deelteken.

hallo,

graag reakties

Hello

om B2 en B7 op te tellen, gebruik

=B2+B7

of iets langer,

=SOM(B2;B7)

Om de som te maken van wat in B2, B3, B4, B5, B6, B7 te maken, gebruik

=SOM(B2:B7)

Lukt het?

Wigi

ja

het was ook de bedoeling op die opsomming bij elkaar op te tellen vandaar =SOM(B2:B7)
weer geprobeerd maar lukt echt niet, moet er nog iets worden aangepast? of een extra programma? ik toets het gewoon in in de formule balk en klik op enter, terwijl ik de kolom waar het moet komen selecteer....
het lukt echt niet... het is de windows versie van 2003

Voeg eens een voorbeeldje van jouw bestand bij, dan zal iemand het hier voordoen.

Ik zou ook een voorbeeldje kunnen opstellen, maar ik denk dat het probleem ligt in:

- de manier waarop je de gegevens inbrengt
- of in wat in de cellen B2 tot B7 staat.

We komen er wel uit!

Wigi

optellen

En als je klikt op het teken "Autosom" in de werkbalk. ?

m.v.g.
Henk P.

Beste Pascalvoorbij,

Uitgeslapen?
Excel kan alleen getallen optellen. (Keine nuance, letters kunnen ook opgeteld worden, maar da's lastiger). Het is mogelijk dat jij denkt getallen te hebben ingevoerd in de cellen B2 t/m B7, maar dat Excel daar anders over denkt.
Ga eens op cel B2 staan, klik op F2 en geef dan een enter. Verandert de optelling nu?
Doe hetzelfde voor cel B3 t/m B7.
Misschien dat dit al helpt.
Een andere mogelijkheid is dat herberekenen op handmatig staat. Als je de formule hebt staan, en je verandert de inhoud van cel B2, komt er onderaan in de statusbalk dan 'berekenen' te staan? Zo ja, ga dan via Extra - Opties naar het tabblad Berekenen en vink het rondje voor 'automatisch' aan.

Succes,

RIchard

Toch makkelijk zo oplossen:

Je typt een formule in... en het lukt niet????

Wat zie je dan wel? De formule? #NAAM! #NAME! #FOUT! #VERW! Niets?

Ik ga maar even van de veronderstelling uit dat je de formule ziet staan.
Extra => Opties => Weergave => Vinkje bij formules weghalen.
Of
Celeigenschappen niet meer op tekst laten staan, maar op standaard.

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan