Ik kan niet overclocken met Fuzzy Logic4

Status
Niet open voor verdere reacties.

processorjunkie

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
heej iedereen,

Aan de titel kun je eht misschien al een beetje zien maar ik kan dus niet overclocken met Fuzzy Logic4, Dit is een programma dat Msi heeft uitgebracht om Overteclocken met haar moederborden. alleen als ik de FSB heb ingesteld en dan op save klik en opnieuw opstart dan bewaard hij hem gewoon niet en in de BIOS staat ook niks om overteclocken dus wie kan mij helpen.
Mijn Systemspecs zijn:

Moederbord: MSI 645 Ultra.
100 MHZ FSB
processor: Pentium 4 2.00 GHZ
Videokaart: Radeon 9000 Series.
Master HardeSchijf: WDC WD800BB-00CAA1 (74 GB)
Slave Hardeschijf: ST330621A (27 GB)

Ik ken dit programma niet maar als ik het zo lees is het niet een programma om te overclocken maar om drivers en updates , utlities ect te installeren.
Vond het eerlijk gezegt al vreemd dat msi een programma uitbrengt waarmee iemand zijn eigen moederbord om zeep zou kunnen helpen als hij/zij er geen verstand van heeft.

.

Laatst bewerkt:
Fuzzy Logic4 is softwaren overclock deze bewaar het inderdaad niet in de bios.
als je de overclock wil bewaren zou je toch hardwarmatige moeten overclcoken.

Fuzzy Logic instellingen kun je normaal gesproken wel degelijk gewoon opslaan.
Althans... bij mij wel met een MSI KT4 Ultra.

De instellingen worden alleen NIET automatisch geladen, daarvoor moet je na opstarten in Fuzzy Logic de knop "turbo" gebruiken

dat wel maar niet wat hij wil dat het overclocken al gebeur voor windows start.

Fuzzy Logic instellingen kun je normaal gesproken wel degelijk gewoon opslaan.
Althans... bij mij wel met een MSI KT4 Ultra.

De instellingen worden alleen NIET automatisch geladen, daarvoor moet je na opstarten in Fuzzy Logic de knop "turbo" gebruiken

Dankjewel voor de tip ndat wist ik niet eens alleen als je na het opstarten op turbo hebt geklikt blijft de overclock dan wel bewaard voor altijd of moet ik dan constant als ik de Pc opstart wer op turbo klikken??

Groetjes Stephan

Steeds weer aanklikken, pc start standaard op voor zover ik weet

Steeds weer aanklikken, pc start standaard op voor zover ik weet

Ok dus gewoon elke keer dat windows is opgestart op TURBO klikken maar zou jij misschien ook weten waarom er in mijn BIOS niks staat over overclocken??

Groetjes Stephan

Het staat er wel, maar je weet niet waar je moet kijken en wat je moet doen, dat is het probleem. Dit bord (met SIS chipset) is juist een van de weinige dergelijke bordjes die je WEL kunt overklokken.

Hoe je dat doet kun je hier allemaal precies lezen:

http://www.ocworkbench.com/hardware/microstar/645ultra/645ultrap1.htm

Oke bendankt ik zie al waar het aan ligt ik heb een andere BIOs dan dat ze op die site gebruiken ik ga mijn bios wel effe flashen:P

Groetjes Stephan

Iedereen bedankt voor het helpen ik heb gewoon een andere bios en daar kan ik niks mee en met Fuzzy Logic4 Onthoud ie het niet ookal druk ik op save.

Dus iedereen bedankt en met deze vraag kap ik.

Groetjes Stephan

Wanneer je het verhaal uit mijn link leest, leer je toch echt precies hoe je het moet doen, de bios-versie maakt helemaal niets uit.
Je moet alleen wel even de tijd nemen om je er in te verdiepen!

Wanneer je het verhaal uit mijn link leest, leer je toch echt precies hoe je het moet doen, de bios-versie maakt helemaal niets uit.
Je moet alleen wel even de tijd nemen om je er in te verdiepen!

Ja dat weet ik, alleen hun gebruiken een AMi bios, en ik heb een AWARD bios waar die fucties niet bij staan want als ik dan op Frequency/Voltage Control Klik staan er maar 2 dingen en bij hun 7 dus ik dnek niet dat het veel zin meer heeft.

Groetjes Stephan

je zou ook alles van de sofwaren overclock instellingen op kunnen schrijven.
en na de hand over zetten in je bios zo hoef je ook dat programma niet meer te gebruiken.
en ook niet te wachten tot het systeem in windows is voor je overclock actief is..

je zou ook alles van de sofwaren overclock instellingen op kunnen schrijven.
en na de hand over zetten in je bios zo hoef je ook dat programma niet meer te gebruiken.
en ook niet te wachten tot het systeem in windows is voor je overclock actief is..

Wat bedoel je, ik snap je niet egt

Groetjes Stephan

Omdat je niet snapt hoe je moet overklokken...
Dat is niet erg, maar dan ook niet gaan zitten proberen met alle risico's!

Tuurlijk weet ik dat wel, allen met fuzzy logic doe ik wat jij zegt en hij onthoud niet en in mijn bios staat het niet.

Groetjes Stephan

Nogmaals, in je bios kan het wel. heel goed zelfs, maar.....

Nogmaals, in je bios kan het wel. heel goed zelfs, maar.....

als er in mijn bios bij frequency en voltage control allen maar 2 dingen staan die zeker niks met overclocken te maken hebben, en in de rest van de BIos ben ik ookal geweest staat ook niks boeiends

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan