Ik kan niet scannen via de pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoogje

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Hallo, Ik kan niet scannen via mijn pc met een Hp 1050 printer en ook niet met een HP 5510 printer.
Printen en kopieren is geen probleem.
Ik heb alle HP diagnosesites doorlopen, maar het lukt niet. Ik ben overigens geen ervaren computeraar.
Ik gebruik Windows 7.
Wie kan mij helpen? Alvast bedakt.

Ik kan nog toevoegen dat bij de 1050 het scansymbool wel op het bureaublad staat, maar het doet niets na aanklikken.
Bij de 5510 is een groot scherm waar ik scannen kan aanklikken, die doet ook niets.

Bij het programma Microsoft "scannen en Faxen" wordt geen scanner gevonden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Hoogje heb je de handleidingen niet, of niet meer.

Het scannen zou geen probleem moeten zijn hetzij via USB of draadloos. Ik kan wel een hoop gaan typen echter de voorkeur is deze.

Klik hier voor jou 1050

en klik hier voor jou 5510

Zo zou het moeten kunnen. Ik kan het ook niet beter uitleggen dan deze handleidingen.

Kun je gelijk al die documenten opslaan in PDF heb je ze altijd bij de hand. Succes. ;)

Ik kan nog toevoegen dat bij de 1050 het scansymbool wel op het bureaublad staat, maar het doet niets na aanklikken.
Bij de 5510 is een groot scherm waar ik scannen kan aanklikken, die doet ook niets.

Bij het programma Microsoft "scannen en Faxen" wordt geen scanner gevonden.

Oh dat lees ik nu pas. Installeer opnieuw je originele cd rom eventueel. Vaak lost dat enkele problemen op.

Helaas, dat lukt niet zo als jullie aangeven.

Bedankt voor jullie reacties.
Opnieuw instaleren heb ik vele malen gedaan, helaas zonder resultaat.

Ook de handleidingen ken ik en heb ik opgevolgd, ook helaas zonder resultaat. Heeft iemand nog een idee?

Dan denk ik dat je draadloos zit. Je moet of kunt de kabel (usb) aansluiting achter in je printers eraf halen als je dat nog niet hebt gedaan. En de printer contact laten maken met je draadloos (router). Ook dat staat in de handleiding. Hoe je dat moet doen staat ook in die handleiding. De verbinding van een USB-verbinding in een draadloze verbinding wijzigen. blz 26 voor de 1050.

Drivers wellicht updaten klik

Ik kan niet scannen. Klik hier

Hoogje je zal zelf toch actie moeten ondernemen om de problemen de kop in te drukken. Anders haal er een vriend bij die er misschien iets vanaf weet.

@hoogje

Ik heb de 1e twee berichten samengevoegd, als je wat aan te vullen hebt in je bericht kan je daarvoor de knop "bericht aanpassen" gebruiken.
Succes, Jackall

Helaas, dat lukt niet zo als jullie aangeven.

Allemaal bedankt, maar het probleem is er nog.
Het diagnotisch HP programma geeft aan dat er een probleem is met Windows scan en HP twain. Wat dat betekent weet ik niet. Na deze melding stopt dit programma. Overigens heb ik de software een aantal keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Groet, Hoogje

Oke, lekker hardnekkig dus. Probeer nu het volgende als je dit nog niet hebt gedaan. Volg het stappenplan klik.

Het is overigens oke dat je opnieuw hebt geinstalleerd dat is prima.

ik kan niet scannen

Wat doe jij je best, zech. Dank daar voor.
Maar juist dit programma geeft de 2 meldingen die ik heb genoemd. (windows scanen HP twain).

Beste Hoogje,
ik heb dezelfde problemen als jou en alles wat jij hebt aangegeven in topic 1 wel honderd keer geprobeerd, opnieuw installeren en alles wat volgens de website van HP noodzakelijk is aan drivers en software gedownload en dagen bezig geweest en niets lukt. Alle tools van HP doen je belanden in dezelfde cirkel. Het gaat bij mij om de HP LaserJet 3320 Nieuw 800,- euro. Bij die tool van manamana zegt die doodleuk scanner niet gevonden. De print- en copyfunctie werken wel normaal.

Leuk is ook dat het demonstratiefilmpje al aangeeft dat het vermoedelijk niet zal lukken en verwijst naar de website van HP en het Form van HP. HP is een waardeloos bedrijf en ik koop nooit geen HP printer meer. Ik werk met W7 Ultimate en volgens Microsoft en HP moet alles werken. Keihard bedrog en leugens en niemand die het kan oplossen. Ik heb er zelfs een IT'er/pc-reperateur bij gehad en alles zonder resultaat.

iK KON NIET SCANNEN, MAAR NU WEL!!

HOERA HET IS GELUKT.

Een aantal services stond verkeerd.
Het gaat om de services RPC + SHD + Windows Imaging Acquisition en D com Server Proces Launcher.
Deze zijn bereikbaar via windowstoets +r tegelijk in te drukken.

De informatie heb ik gedeeltelijk via vele emails van HP Service, maar niet alles. Googelen leverde de rest.
Ik wil allen die hebben gereageerd nogmaals hartelijk danken. Groetjes

Hoe moeten die services dan staan? Ik heb ze alle vier nagekeken en bij mij staan ze alle vier op gestart en Automatisch. Is dat dan fout?

Laatst bewerkt:
en nog een service, Hulk

HOI,

Het gaat om 5 services, namelijk naast de RPC bestaat er ook RPC LOCATER.
Alles automatisch en kijk even naar de aanmelding. voor alle services is dit network system, behalve bij SHD dat moet staan op local service.
succes en ik benieuwd naar je ervaring. groet

Bedankt voor je hulp. Helaas ik kan wel dagen aan het werk blijven maar het lukt niet. Ik heb de instellingen allemaal gezet zoals jij hebt aangegeven maar bij DCOM lukt dat niet, is wel gestart en automatisch maar geen Netwerk Service. Alles is daar lichtgrijs en kan daar niets activeren of invoeren.

Het scannen lukt niet. Al probeer ik het duizend keer en scan kan niet worden voltooid (nooit begonnen) of apparaat niet aangesloten en de printer print wel? Hoe kan dat dan dat het apparaat niet is aangesloten. Diep droevig en ik koop nooit geen HP printer weer. Het is een LaserJet 3320 en kostte 800,- euro. Weggegooid geld!

Hallo hoogje leuk en fijn dat het is opgelost. Shapoo. Bedankt voor de terugkoppeling. Super dat je weer kunt scannen.:thumb:

En Hulk maak eens een nieuwe topic en stel je vraag dan kunnen helpers je best proberen te helpen. Er zijn hier zat helpers die kennis van zaken hebben. ;)

Bedankt voor je aanbod.

Ik heb er al zoveel uren ingestoken ik denk wel meer dan 70 en niets helpt. Ook deskundigen kunnen het niet oplossen. Ik denk dat alles te maken heeft met delen en printers opnemen in een netwerkinstellingen en aansluitingen/poorten en niets met de software e.d. zelf. Hoe kan het dat de printerfunctie normaal werkt en de scanfunctie niet. Je kunt ook Twaindrivers installeren en dat helpt ook niet. Echter Microsoft en HP liegen alles aan elkaar vast, want als je alles honderd keer leest en installeert zoals exact op de sites staat aangeven zou de zaak moet werken. Leugens dus! Ik stop ermee want je kunt er nog wel honderden uren insteken en je lost niets op.

En waarschijnlijk kom je steeds verder van huis omdat je instelling na instelling wijzigt (zie ook deze topic) en dat kan ook nog wel eens averechts effect hebben op het besturingssysteem Windows 7.

Laatst bewerkt:
niet scannen HP all in one

Hulk,

Voor jou en eventuele anderen zal ik precies opschrijven wat de settings moeten zijn.
druk op de Windows knop en R tegelijk. Toets in services.msc.
1. Remote procedure call: moet staan op AUTOMATISCH.
2. Shell Hardware Detection: moet staan op AUTOMATISCH.
3. Windows imaging Acquisition: moet staan op AUTOMATISCH.
4. Remote Procedure call (locator): moet staan op AUTOMATISCH.

Alle bovenstaande settings:Network Services

5.Dcom server process launcher:moet staan op AUTOMATISCH. Met de instelling Locall Network.

Daarna afsluiten en computer opnieuw opstartten.

Je kunt dan scannen met de HP software, met Paint en met het Windows Programma Faxen en Scannen. De HP software heeft mijn voorkeur omdat je dan dirct naar email kunt gaan en ook een PDF bestandje kunt maken, wat met de andere 2 programma's niet kan.

Ik denk dat het verstandig is om eerst alle software opnieuw te installleren, voordat je alle settings wijzigt.

Van de week komt er hier een nieuwe HP all in one 6510. Ik ben benieuwd of die ook problemen geeft.

SUCCES

Bedankt voor jouw uitgebreide uitleg.

Helaas het is een drama Zoals ik al aangaf en wat je dan niet begrepen hebt is dat de DCOM Server Process Launcher volledig inactief (lichtgrijs is) en ik kan daar helemaal niets instellen. Deze staat op Gestart, Automatisch en Local System en dit moet volgens jou Locall Network zijn.

Dan probeer ik Shell Hardware Detection Van Local System naar Network Services te zetten. Dit lukt, dan moet ik volgens de aanwijzingen stoppen en opnieuw opstarten en dit lukt dan niet fout 1079 het zou gaan om twee verschillende accounts.

Dus je kunt zien op die manier is er geen doorkomen aan. Ik ben nu al weer een uur bezig en niets lukt.

Ik stop er definitief mee, want in mijn omgeving heb ik geen mensen die me daar mee helpen. Ze komen alleen collecteren aan de deur. Bij ons in de buurt heeft al eens iemand een half jaar dood in huis gelegen. Bedankt voor jouw moeite en uitleg. Einde verhaal.

Laatst bewerkt:
foutje van mij

sorry, Hulk,

Je hebt gelijk: Dcom moet zijn inderdaad staan zoals je hebt. (Local System)
Duizend maal excuus.
Ik kan je niet helpen, maar geef niet op man! Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan