Ik kan niets meer delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

melaniem

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Van de één op de andere dag kan ik geen bestanden meer doorsturen naar de pc's die boven staan, niet zo handig aangezien mijn dochter vaak mijn printer moet gebruiken, want die stond ook altijd gedeeld.
Bij mijn netwerklocaties staat totaal niets meer, en voorheen kon ik alles nog doorsturen naar haar D schijf enz enz, maar nu niets meer, een moeilijke vraag met waarschijnelijk vele antwoorden, we hebben allemaal XP en ik werk via een router.
Fred.........

Al gescand op spyware.
eventueel opstarten in de veilige modus en dan kiezen voor laatst bekende werkende configuratie.
en als dat niet wil dan kun je nog een systeemherstel doen en als dat ook niet werkt dan kom je hier weer terug en gaan we verder helpen.;)

Heb je een router? Kijk eens naar de lease time van je dhcp server.
Controleer of alle pc's een bekend ip krijgen. Staat het op 169.x.x.x of 127.x.x.x ? Dan heb je een niet-werkende netwerkkaart.

De-installeer de kaart, en probeer opnieuw.
Controleer of alle kaarten automatisch een ip nummer ontvangen.

Controleer je kabels. Haal ze er uit, en steek ze opnieuw in.
Gaat er een lampje op de netwerkkaart branden? Of op de hub / router?
Zo niet: òf kabelbreuk, 1of defecte netwerkkaart.
Een defecte poort op de royter zou ook nog kunnen. Controleren door de kabel op een andere poort aan te sluiten.

hallo puppie, systeemherstel werkt niet eens, ik krijg een bericht dat het herstel niet voltooid is, dus daar kan ik niet veel aan veranderen, kan het toch niet aan NIS 2005 liggen?
Fred....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan