Ik kan niets meer installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ayuda

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
Berichten
3
Hallo,

Ik kan sinds een week niets installeren en bestaande toepassingen kan ik niet meer openen. Heb van alles geprobeerd.. opnieuw installeren, op internet gezocht enz.

Nu vermoed ik dat ik een virus heb en wilde dus malwarebytes installeren maar je raad het al dat lukt ook niet, de volgende vermelding verschijnt:

interne fout: failed to expand shell folder constant"userappdata"

Kunnen jullie mij hiermee helpen?

Alvast heel erg bedankt!
 
Hoeveel afbeeldingen van de 6 zie je op deze pagina?

Welke virusscanner heb je en kun je deze updaten?
 
Mbam op een usb stick zetten, vanaf een andere computer, en vanaf daar scannen
 
De afbeeldingen zijn te zien en ik gebruik Norton als virusscanner.
 
Mijn computer laat niets meer installeren kan dus ook niet checken of ik daadwerkelijk een virus heb.
 
De meeste computers willen nog niet opstarten met een USB stick en probeer die dan maar eens opstartbaar te krijgen.

Je zult in ieder geval moeten scannen met een extern medium, een virus scanner die op een CDRom staat bijvoorbeeld en dan wel opstarten vanaf een CDRom inschakelen in de bios. Daar zijn bepaalde schijfreparatie CD's voor te downloaden zoals Ultimate Bootdisk of Hiren's Boot Disk (gratis?). Mijn advies is om eventueel anderen in jou omgeving naar zo een reparatie disk te vragen anders wordt het een zoektocht.
Heb je sites bezocht voor volwassenen of met illegale en onbetrouwbare inhoud? Je kunt dan gemakkelijk iets aangeklikt hebben dat je de besturing uit handen neemt, ook als je goede virusscanners draait! Dit download zelf weer andere bedreigingen. Daarom altijd meteen de verbinding met het Internet verbreken. Berucht is een bedrijf dat steeds waarschuwt voor virusbesmettingen om zo hun programma te verkopen. De uitwerking van deze virussen is onvoorspelbaar, je krijgt niet altijd hun mededelingen te zien maar zodoende krijgen ze wel geld en betaal-gegevens van voldoende mensen. Denk er aan dat het verwijderen van een virus kan inhouden dat Windows daarna niet meer werkt omdat bestanden kunnen worden gewist zonder nog te vragen. Je zult dus eerst een backup moeten maken van de belangrijke bestanden. Ik heb het vorig jaar gehad en kon het virus nergens meer mee weg krijgen. Zorg voortaan voor virusscanners en spyware programma's die ook linkscanner zijn of een "shell" hebben voor de browser. Internet is echt dé weg om binnen te komen. Hier helpt vaak ook het gezond verstand.

Je kunt images opslaan van de partitie waar Windows op staat met een backup programma. Ik gebruik nu DriveImage XML. Dan ben je snel klaar met dit soort toestanden maar moet je eerst Windows en dat programma weer werkende hebben. Het is moeilijk om een backup programma te vinden dat op jou computer even goed werkt als op een andere. Er is ook zoiets als altijd de computer weer in oorspronkelijke staat kunnen herstellen voordat Windows wordt gestart. Dit wordt gebruikt in openbare gelegenheden en maakt dan slechts notities of backups van wat er na het herstelpunt veranderd wordt. Hiervan is Rollback Rx Pro de bekendste. Deze stappen zijn belangrijk om in ieder geval herhaling te voorkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan