ik kan niets meer openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Faru
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Faru

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2004
Gek word ik hier!!!!!

Gelukkig heb ik hier een 2e pc staan, zodat ik jullie om hulp kan vragen.

Ik kan helemaal niets meer openen op mijn pc. Internet niet, mappen op mijn bureaublad niet....
Ik heb bij één van de snelkoppelingen even via eigenschappen, op doel zoeken geklikt en dat doet ie dan weer wel, maar vervolgens openen via origineel lukt ook weer niet....

Deze pc, is aangesloten op de probleem-pc en trekt daar de verbinding vandaan (geen gedeelde mappen) en met deze pc helemaal geen problemen.....

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes, Karin

kan je wel het start menu openen. links onderin?

zo niet denk ik dat het explorer.exe is.

probeer het volgende.

ctrl+alt+del.

kijk hoeveel processen actief op het tabblad processen en post dat zo ie zo hier. 30-45 is het beste.

vervolgens zoek je explorer.exe op rechtermuisknop er op. kies process beeindigen.

vervolgens sluit je taakbeheer. wacht even.

soms start explorer vanzelf weer op. zo niet.

weer ctrl+alt+del nu gebruikers. selecteer je naam en kies afmelden.

meld weer aan en het is over als het goed is.

Menu start kan ik gewoon openen.

Toch even met ctr-alt-del geprobeerd, maar helpt ook niet. Bij taakbeheer heb ik trouwens zo'n 65 programma's actief......

Het is wel zo heb ik ontdekt, dat ik gewone documenten wel kan openen, maar geen programma's......

Ik ben dus niet voor niets bezig, om een backup te maken, om vervolgens mijn pc te formatteren en nieuwe XP er op te zetten....

ik heb een soortgelijk probleem, surfen lukt wel, ik kan programma's opstarten, ... Maar als ik de verkenner wil openen, dan gebeurt er NIETS! hij start precies wel op, want het bureaublad "flikkert" even maar dan gebeurt er gewoon NIETS, ... ik kan dus ook geen zoekvenster openen om te zoeken naar de explorer.exe

wat kan ik doen om dit te verhelpen??

Nou, ik ben intussen zover dat ik mijn pc geformatteerd heb, en alles er opnieuw ophezet heb.
Dus bij mij werkt alles weer zo'n beetje.

Met de link van Thomas Jan, tip nr. 342 kon ik op een gegeven moment ook niet verder, omdat ik die dus geopend had op de goed werkende pc, maar je moest op een gegeven moment iets in een tekstbestand kopieren en dat gana gebruiken, en dat moest uiteindelijk op de niet goed werkende pc komen, maar dat kon dus niet, omdat ik daar niets kon openen....................

Maar goed, bij mij doet alles het weer. En ik kan je dus niet helpen, sorry...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan