Ik kan niks uploaden. (sitecom 300n wlan)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mloenkaugm

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2009
Model : WL-341

Draadloze configuratie
Modus : ap
ESSID : onze router
Kanaal : 11
Beveiliging : WPA
Verbonden apparaten : 2
BSSID : 00:0C:F6:57:45:8A

LAN Configuratie
IP adres : 192.168.0.1
IP Subnet Masker : 255.255.255.0
DHCP Server : On
MAC adres : 00:0C:F6:57:45:8A

Verkregen IP Protocol : DHCP
IP adres : 95.96.125.120
Subnet masker : 255.255.255.0
Standaard Gateway : 95.96.125.1
MAC adres : 00:0c:f6:57:45:8b
Primaire DNS :
62.179.104.196
213.46.228.196

Dit zijn alle gegevens die ik kon vinden over mijn router.

Wanneer ik iets probeer up te loaden naar een hosting site (imageshack, mediafire etc) wordt het bestand wel verwerkt, maar stopt halverwege en doet verder niks meer.
Ik weet echt niet hoe dit komt, ik heb niet zo gigantisch veel verstand van routers.

Alvast bedankt.

Ik zie zo snel nog geen reden om de router ervan te verdenken de schuldige te zijn.
Hoe groot zijn die bestanden? Het zou mij nl. niet verbazen dat in de voorwaarden van imageshack, mediafire etc. er voorwaarden staan hoe groot de bestanden mogen zijn (oftewel dat je ze moet splitsen als ze boven die grootte-grens uitkomen).

Tijs.

Ik zie zo snel nog geen reden om de router ervan te verdenken de schuldige te zijn.
Hoe groot zijn die bestanden? Het zou mij nl. niet verbazen dat in de voorwaarden van imageshack, mediafire etc. er voorwaarden staan hoe groot de bestanden mogen zijn (oftewel dat je ze moet splitsen als ze boven die grootte-grens uitkomen).

Tijs.

Hoi Tijs,

Dit is niet echt mijn ding hoor, maar toch....
Ik zie dit staan:

Kan dat kloppen dan????

Ja, natuurlijk kan dat: De WAN-gegegens van de router worden getoond.

Gegeven het subnetmasker (255.255.255.0) en het ip-adres van de router (95.96.125.120) moet de standaard gateway in het ip-segment van 95.96.125.x zitten, en dat is het geval, want is 95.96.125.1

Aan de router configuratie zijn dus geen gekke dingen te zien, vandaar mijn suggestie dat de topic-starter gewoon tegen een beperking aanloopt die Imageshack c.s. gesteld hebben.

Tijs.

Ja, natuurlijk kan dat: De WAN-gegegens van de router worden getoond.

Gegeven het subnetmasker (255.255.255.0) en het ip-adres van de router (95.96.125.120) moet de standaard gateway in het ip-segment van 95.96.125.x zitten, en dat is het geval, want is 95.96.125.1

Aan de router configuratie zijn dus geen gekke dingen te zien, vandaar mijn suggestie dat de topic-starter gewoon tegen een beperking aanloopt die Imageshack c.s. gesteld hebben.

Tijs.

Ok, ik dacht dat de standaard gateway gelijk was aan het ip nummer waarmee je moet inloggen op je router, dus meestal 192.168.1.xxx

Hoe groot zijn die bestanden?

Niet meer dan een megabyte.

Hmm, dat lijkt me bepaald niet te groot... Dan zou ik contact opnemen met Imageshack c.s. om te achterhalen wat zij kunnen zien m.b.t. die geuploade bestanden.

@mrmusic: De routerings-tabel van de Router wordt niet getoond, maar je mag ervan uitgaan dat alles dat niet 192.168.0.x als bestemming heeft wordt gerouteerd over de WAN-verbinding. Is het doeladres dan niet 95.96.125.x, dan wordt het naar de standaardgateway van de WAN-verbinding gestuurd (dus 95.96.125.1) om verder (het Internet op) te worden gerouteerd.

Tijs.

Hmm, dat lijkt me bepaald niet te groot... Dan zou ik contact opnemen met Imageshack c.s. om te achterhalen wat zij kunnen zien m.b.t. die geuploade bestanden.

@mrmusic: De routerings-tabel van de Router wordt niet getoond, maar je mag ervan uitgaan dat alles dat niet 192.168.0.x als bestemming heeft wordt gerouteerd over de WAN-verbinding. Is het doeladres niet dan niet 95.96.125.x, dan wordt het naar de standaardgateway van de WAN-verbinding gestuurd (dus 95.96.125.1) om verder (het Internet op) te worden gerouteerd.

Tijs.

Dank je, nogmaals, ik bedoel het beslist niet als commentaar maar wil het zelf ook graag snappen!:thumb:

't ligt overigens niet alleen bij imageshack, bij elke andere uploading website kan ik niks uploaden.

Dat had ik al begrepen, vandaar dat ik er c.s. achter had gezet.

Tijs.

Hmm... Ik zal je eerlijk zeggen dat ik geen direct idee heb waar het aan ligt.

Misschien heeft iemand anders nog een tip. Wat je in ieder geval kunt proberen is een nieuw gebruikersaccount aanmaken in Windows, en eens kijken of het je daar wél lukt (zodra je op dat account ook Internet hebt).

Tijs.

Dan zit er even niets anders op dan wachten totdat iemand anders een tip voor je heeft.

Tijs.

Wat ook frapant is, is dat elke andere computer op dit netwerk gewoon dingen kan uploaden naar elke site, behalve deze.:confused:

Wat ook frapant is, is dat elke andere computer op dit netwerk gewoon dingen kan uploaden naar elke site, behalve deze.:confused:

Heb je nu een algemeen probleem of alleen een probleem met 1 site? Als het maar met 1 site is (en dat dezelfde is waar de andere computer ook 'last' mee heeft), dan zou ik zeker even contact zoeken met de beheerders van die site om te achterhalen waar het probleem vandaan zou kunnen komen.

Tijs.

Een algemeen probleem, als ik een bestand probeer te verzenden komen de paketten maar half aan. Dat is echt het enige wat ik weet.

Ik kan echt nog steeds niks uploaden. Ik kan op geen één browser iets uploaden. Op een andere computer daarentegen doet 'ie 't wel...

Ik heb geen tips meer, hopelijk leest iemand anders die nog tips heeft deze discussiedraad.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan