Ik kan op mijn Computer geen Windows meer installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

liesje4po

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2009
Berichten
47
Ik kan op mijn Computer geen Windows meer installeren.
Ongeveer een jaar geleden begon mijn PC kuren te vertonen, crashde vaak, wou vaak niet opstarten en veel foutmeldingen.
Ik heb toen geprobeert Windows opnieuw te intalleren, ik kreeg hierbij de ene foutmelding na de andere dat bestanden niet konden worden gekopieert.
Er zaten wel wat krasjes op de CD-Roms maar toch niet erg veel.
Met andere Windows CD-Roms hetzelfde ook steeds foutmeldingen.
Met heel veel moeite en vaak op negeren klikken kreeg ik Windows dan toch uiteindelijk geinstalleerd.
Ik heb de PC weg gebracht, ik kreeg toen de melding dat de partitie waar windows op stond beschadicht is.
Ze hebben er toen een harde schijf bijgeplaatst en Windows hierop geinstalleerd.
Er zitten nu 5 partities op C D E F G (D was vroeger C)
G was vroeger E (als het goed is, dacht ik)
F was vroeger F (als het goed is, dacht ik)
Wat nu C en E is is van de nieuwe harde schijf in elk geval dat weet ik zeker, aangezien ze de oude data er op hebben laten staan.
Nu kan ik vreemd genoeg geen Windows meer intalleren het rijtje van de harde schijven van de installatie is leeg, zodra ik op een toets druk crasht de installatie met een stopfout.
Bij beheren (Deze Computer>Rechter Muisknop>Beheren) zijn alleen de partities zichtbaar van de oude harde schijf:
F D G (C E niet dus.)
In deze computer staan alle partities van bijde schijven er gewoon, en werken ook gewoon (zelfs de beschadigde D partitie waarvan werd afgeraden die te gebruiken)
Ook in het Bios zijn beide schijven zichtbaar.
Tenslotte werkt Windows ook gewoon. (die van de nieuwe C/HDD)
De Windows van de D partitie crash gelijk als je opstart logisch want die schijf is beschadigt.
 
Laatst bewerkt:
Waarom wil je windows instaleren als windows er al op staat?

Het is al gelukt met schone installatie, iets gewijzicht in de bios.
Nu heb ik de map Mijn Documenten naar een externe HDD gekopieert en deze weer terrug (gekopieert) overschreven over de nieuwe Mijn Documenten.
Echter zijn de save game's van een paar game's volledig verdwenen.
Ook op de externe HDD.
Is het normaal als je mijn documten overkopieert naar een externe HDD, dat er dan bestanden achterblijven????
Ik baal hier uiteraad wel van want nu moet ik toch nog overnieuw beginnen met die game's.

Vind het overigens wel dom dat Mijn Documenten standaart altijd op C staat.
Dit is eigenlijk de minst veilige locatie voor die map.
 
Laatst bewerkt:
Volgensmij, staan niet alleen je eigen bestanden in documenten.
Ook belangrijke Windows bestanden.
Hier heb ik iets van gehoort, weet niet zeker of het waar is maar hier zal vast wel iemand op reageeren :)

EN over die kuren?
Is dat nu ECHT opgelost?
Als dat niet zo is check anders dan je hardware eff :p

EDIT:
Er is trouwens ook een optie bij eigenschappen dat je de map Mijn Documenten kan verplaatsen.
Als je op Windows XP draait moet je dat ABSOLUUT NIET doen.
Krijg je problemen mee en vermissende bestanden.
Ik weet niet hoe dit met vista en hoger zit....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan