ik kan Quicktime niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jente146

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2005
Hoi,

Een paar dagen geleden heeft een vriend van mij Ace Codec pac of iets dergelijks geinstalleerd en daardoor deed itunes het niet meer. Ik wist niet dat het door dat codec pack kwam dus heb itunes en quicktime geprobeerd te deinstalleren en opnieuw te installeren, deinstalleren ging al moeilijk, heb alles verwijderd uit het register (voor zover ik weet, meerdere websites geraadpleegd) maar als ik nu quicktime en itunes opnieuw probeer te installeren dan krijg ik de melding "kan de oudere versie van quicktime niet deinstalleren, neem contact op met uw systeembeheerder" en aangezien ik dat zelf ben...:(
Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik heb itunes nodig om mijn ipod te gebruiken en ik vind het opzich ook een fijn programma. Heb nu wel trouwens dat codecpack verwijderd maargoed, dat helpt bij dit probleem niet.

Groetjes, jente146

Met het verwijderen uit het register neem ik aan dat je het zo hebt gedaan?
Start > Uitvoeren > regedit > Hkey_Local_Machines > Software > Quicktime of iets dergelijks.

Meestal doe ik dit:
Start > Uitvoeren > regedit > Hkey_Local_Machines > Software > Quicktime of iets dergelijks.(alles verwijderen wat met quicktime te maken heeft)

Start > Configuratiescherm > Add and Remove Programs/Software. (alles verwijderen wat met quicktime te maken heeft)

Ctrl+alt+del > Processen > alle processen wat met quicktime te maken heeft uitzetten.

Of gewoon mappen verwijderen uit je Program Files.

Hier heb je een aantal mogelijkheden.
Daarmee zal het toch moeten lukken.

Greetsz Thooms

dat heb ik allemaal al gedaan maar het probleem blijft, hij blijft zeggen dat ie de oudere versie niet kan verwijderen :( ook al is er geen oudere versie meer, ik kan ook niet kiezen bij bestanden van afspelen met quicktime oid en het staat niet meer bij software, alleen apple update ofzow komt soms ineens terug, en dan verwijder ik het weer, ook uit t register maarja...

Probeer eens:
Start > Uitvoeren > msconfig.exe > rechter tabblad Opstarten.
Vink hier alles uit wat te maken heeft met quicktime/itunes.
Greetsz Thooms

Als aanvulling: download en installeer Windows Installer Cleanup Utility.
Kijk in het venster van de Installer Cleanup of je ziet staan "iTunes". "Remove" die regel.
Kijk ook of je Quicktime ziet staan en "Remove " die regel ook.
Herstart je PC en installeer iTunes, waarbij je Quicktime op de koop toe moet nemen, anders functioneert iTunes niet.

Mocht blijken dat je toch het K-Lite Cocec Pack full version nodig hebt, dat kun je dat hier downloaden..
Als tijdens de installatie van K-Lite gevraagd wordt of een codec vervangen mag worden, zeg dan ja. Twee dezelfde codecs op je PC is niet handig/storingsgevoelig.

Windows Installer Cleanup Utility had ik al geinstalleerd, maar die Quicktimekiller nog niet. Nu heb ik die geinstalleerd, maar als ik het programma probeer te openen dan gebeurd er niets...is dat normaal? Na opnieuw opstarten nog steeds niet en de 'oudere versie van quicktime' staat er nog steeds op dat komt telkens terug in het register (apple computer nogwattes dan). is er nog een andere quicktimeverwijderaar?

Windows Installer Cleanup Utility had ik al geinstalleerd,
Is me niet helemaal duidelijk. Heb je het programma gebruikt en staan iTunes en Quicktime nog steeds in het venster van Installer Cleanup?
Of staan ze er niet meer in en blijf je die meldingen houden?

Op de Support site van Apple vond ik een uitgebreide toelichting op het installen en uninstallen van o.a. de stand alone Quicktime.
Maar de hele rubriek is nuttig om door te lezen lijkt me.

nee ze staan niet meer in dat lijstje maar ik blijf die meldingen houden. ik zal de site van apple nog es doorspitten

deinstalleren ging al moeilijk, heb alles verwijderd uit het register (voor zover ik weet, meerdere websites geraadpleegd)
Nog een poging: heb je al gekeken of je het volgende bestand in je systeem hebt:
C:\Windows\System32\Quicktime\uninstall.log? Zo ja, staat er nog meer in de map \Quicktime?

ik heb die hele map verwijderd al...het is nu wel gelukt om itunes te installeren, maar opstarten lukt niet ivm quicktime, fout code 2 geeft ie..

Mocht blijken dat je toch het K-Lite Cocec Pack full version nodig hebt, dat kun je dat hier downloaden..
Als tijdens de installatie van K-Lite gevraagd wordt of een codec vervangen mag worden, zeg dan ja. Twee dezelfde codecs op je PC is niet handig/storingsgevoelig.
Als ik jou was zou ik dat K-Lite codec pakket installeren zoals hierboven aangegeven.
Dat Ace-pakket kan ook codec's op je bestand hebben vervangen, maar zonder dat te melden. Door het te de-installeren ben je misschien meer kwijtgeraakt dan de bedoeling is. Dat K-Lite pakket is door velen al in gebruik genomen zonder problemen.

Download Java Runtime Environment Version 5.0 Update 9 van de Java-site. Dit is de recentste update en Quicktime heeft hem misschien in een Windows XP-omgeving ook nodig. Als de installatie gereed is, kun je in Software, Programma's wijzigigen en verwijderen, voorgaande versies van Java Runtime verwijderen.

Download en installeer Quicktime van de Apple-site. Probeer of Quicktime nu te installeren is. Ik zal duimen.

Laatst bewerkt:
geen van alle oplossingen heeft geholpen helaas...wat ik nu heb gedaan: quicktime 7.1.3 gedownload en geinstalleerd, dit werkte, toen, itunes geinstalleerd en nu doet ie het weer, maar heb nu dus niet de nieuwste versie van quicktime want die wil hij nog steeds niet installeren, ook niet als ik 713 eraf haal of hem er probeer overheen te zetten.
maar bedankt voor alle moeite!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan