ik kan thunderbird niet meer openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

freewilly2011

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Hallo
Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid Thunderbird, recentelijk is mijn man echter gaan rommelen omdat we overgestapt zijn naar een andere internetprovider. Zijn account heeft hij inmiddels verwijderd, die van mij staat er nog maar ik kan er niet inkomen omdat ik de melding krijg dat thunderbird al actief is. in taakbeheer kan ik geen vermelding van TB vinden. Ik heb TB al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, mijn computer herstarten biedt ook geen soelaas. Kan iemand mij helpen???

Download een oudere versie van thunderbird en probeer het opnieuw, zelf heb ik ook wat problemen met de nieuwe thunderbird.
Ik weet zeker dat Thunderbird 3.1.11 gewoon nog wel goed werkte.

bedankt voor je snelle reactie, ik heb het zojuist geprobeerd versie 5.0 eraf gehaald en versie 3.1.11 geinstaleerd maar helaas het probleem blijft bestaan. andere ideeen?

In de volgende koppeling http://forums.techguy.org/web-email/955006-thunderbird-will-not-open-all.html zie je onder #4 een beschrijving die luid als volgt: If it's not opening, try clicking Start>Run>type thunderbird.exe>OK and see if it will start.
Dat wil zeggen ga naar uitvoeren -> en type thunderbird.exe -> OK
Bij deze persoon heeft het gewerkt. Het geeft mij het idee dat de snelkoppeling niet goed was.
Daarom zou je ook onder de map c:\program files\Monzilla thunderbird\thunderbird.exe kunnen aan klikken en zien of het werkt.
werkt dit maak dan een nieuwe snelkoppeling aan.
Ik ben zeer benieuwd omdat ik al bij diverse personen Thunderbird heb geïnstalleerd.
En misschien kom ik het daar ook tegen.
Als je onder de Engelse taal gaat googlen kom je van alles tegen en dat laat zien dat je niet alleen staat.
Zie ook http://forums.techguy.org/web-email/692764-solved-thunderbird-will-not-open.html zie #16
Als dat te moeilijk is zou je er ook aan kunnen denken Thunderbird te verwijderen via de configuratie scherm en ook de "C:\Documents and Settings\gebruikers naam\Application Data\Thunderbird" het verbaast me niets als die er nog staat als je Thunderbird hebt verwijderd met de config.
Installeer Thunderbird opnieuw. De fout zit dan onder de documents en settings.
succes Theo

Laatst bewerkt:
Ik heb het bestand profile.ini in application data verwijderd, ik kon TB toen weer starten. Ben door al dit gerommel wel mijn opgeslagen emails kwijt maar dat is een leermomentje zullen we maar zeggen. Ik kan TB in ieder geval wel weer gebruiken. Bedankt voor het meedenken.

Groetjes Wilma

Hallo Wilma,
Mijn vermoeden is dat het met de nieuwe versie is fout gegaan. Als je een nieuwe versie op haalt dan moet dit vanuit TB; onder Help -> over TB. en er wordt direct de versie gecontroleerd. Kijk ook onder Extra -> opties -> Tabblad geavanceerd en kijk of de vinkjes goed staan. (zie afbeelding) TB verwijderen en een nieuwe versie installeren verwijderd ook de mailtjes.
Een backup maken kan met http://mozbackup.jasnapaka.com/. Het geeft wel belachelijke grote backup file. Waarom?? Adresboek opslaan is eenvoudiger.
Open adresboek -> Extra -> Exporteren -> en sla op als LDIF.
test.jpg

Succes Theo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan