Ik kan vanuit Windowsmail niet naar webpagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

laceladie

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2007
Berichten
41
Mijn man heeft Windows Vista en gbruikt Windows Mail.Bij het downloaden van een spelletje kwam er ineens firefox en nog veel meer "troep"mee. Niet dat firefox /mozorella troep is, maar hij vroeg daar neit om.Hij heeft geprobeerd zoveel mogelijk te verwijderen van de dingen die hij niet wilde, maar kennelijk ietsje teveel.
Als er nu in de inbox van een bericht staat met een link werkt dit niet. Ook bij een mail van het kruidvat of wehkamp kan je niet meer op het plaatje klikken om naar de website te gaan en zegt hij "kan toepassing niet vinden".
Heb al veel geprobeerd. httl httlm aan explorer gekoppeld, geprobeerd om de fabrieksinstallingen van explorer te herstellen, maar niets helpt.
Mijn trukendoos is leeg, kan iemand helpen?
Laceladie
 
Staat Internet Explorer nog als standaard ingesteld?
 
Nee, hij staat op Windows Mail, althans, daat komt de post binnen. maar dat kan ik wel veranderen. We hebben ook al Javan en Flash geinstalleerd op advies, maar dat hielp allemaal niet
Laceladie
 
voer eens gewoon systeemherstel uit naar een datum vooraf je vanalles bent gaan installeren...
 
Systeemherstel is niet mogelijk. We hadden de computer pas een paar weken. Ik heb wel een schijf met de fabrieksinstellingen, maar aan een systeemherstel waren we nog niet toegekomen. Heb ik dus niet. Dom, dom, dom. Maar ja. Als er geen oplossing komt zet ik alles wat er in die 2 weken bijgekomen is veilig op een losse harde schijf en begin opnieuw.
 
Nee, hij staat op Windows Mail, althans, daat komt de post binnen. maar dat kan ik wel veranderen. We hebben ook al Javan en Flash geinstalleerd op advies, maar dat hielp allemaal niet
Laceladie

Je mail komt binnen op Vista Mail, prima.

Als je op een link klikt in je mailtje, dan doe je een verzoek om een browser te starten.
Zolang er geen browser als standaard is ingesteld zal er niet aan je verzoek kunnen voldaan.

Tijdens het installeren van een andere browser kan de instelling gewijzigd zijn zodat de nieuwe browser als standaard wordt ingesteld.

Bij het verwijderen heb je dus geen browser meer die als standaard is ingesteld.

Nu mijn vraag nog een keer: is Internet Explorer ingesteld als standaard browser?
 
John, je bent geweldig. We keken bij internetopties en Explorer stond inderdaad niet ingesteld als standaardbrowser. We waren ervan uitgegaan dat hij dat wel stond, omdat we altijd via explorer het net op gaan. Maar dat blijkt dus niet hetzelfde te zijn. Wist ik niet. Weer wat geleerd. Hiep piep hoera.
Dat zo'n probleem dus zo makkelijk opgelost kan zijn als je weet hoe.
Bedankt, vooral namens mijn man (en ook van mij, want ik mag altijd zijn computerproblemen oplossen).
Laceladie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan