Ik kan windows 7 niet installeren!

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurice010

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2011
HELP! Ik probeer Windows 7 te installeren maar het lukt niet. Als ik bij het gedeelte ben waar de installer vraagt in welke driver ik Windows 7 wil intalleren is geen van de 3 drivers goed voor windows 7 want er staat bij:

Disk 0 Partition 1: PQSERVICE
Windows cannot be installed to this disk. Windows needs the driver for device [ULi SATA Controller (M1573)]. Click 'Load Driver' and load the required device driver.

Windows cannot be installed to this hard disk space. Windows must be installed to a partition formatted as NTFS.

Windows cannot be installed to this hard disk space. The partition was reserved by the computer's Original Equipment Manufacturer (OEM).

Disk 0 Partition 2: ACER (C: )
Windows cannot be installed to this disk. Windows needs the driver for device [ULi SATA Controller (M1573)]. Click 'Load Driver' and load the required device driver.

Disk 0 Partition 3: ACERDATA (D: )

Windows cannot be installed to this hard disk space. Windows must be installed to a partition formatted as NTFS.

ik weet echt niet meer wat ik moet doen! heeft iemand tips?

Mvg, Maurice

Laatst bewerkt:
Hoi,
welkom op Helpmij
moet je Windows niet gewoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen met een speciale toetsencombinatie?
Of probeer je Windows 7 te installeren op een machine die oorspronkelijk een ander OS heeft?

Melding is toch duidelijk? Windows needs the driver for device [ULi SATA Controller (M1573)]
Dus die driver zal wel op de driver CD-rom van je moederbord staan.
Zowel Windows Vista als Windows 7 drivers zouden goed moeten zijn.

Off-topic: Ik zou bewoordingen als "Ik ben ten einde raad" alleen gebruiken als alle data van de harddisk definitief weg zou zijn, dus niet bij een installatie-probleem.

Ga naar deze pagina
Klik op download in de Integrated 220 sectie
Met die drivers zou het je moeten lukken, heb ik begrepen uit deze discussiedraad

Tijs.

Andere mogelijkheid (ook genoemd in dezelfde discussiedraad) is de installatie van Windows 7 starten vanuit XP.
Dus niet via het opstarten van de pc vanaf de W7 DVD.

Tijs.

het spijt me maar geen van de tips hebben gewerkt! ik heb een acer... misschien ligt het daaraan?

Als je de volledige aanduiding (dus incl. de volledige type-aanduiding) geeft van de Acer én vermeld of je W7 32-bits of W7 64-bits wilt installeren, dan kunnen we misschien nog wat tips geven.

Tijs.

Als het goed is kun je met de 2 bijlagen de juiste driver uitpakken. Die uitgepakte op memory-stick zetten, zodat je die kunt bijladen tijdens de installatie van Windows 7, op het moment dat je de schijf moet selecteren.
Er is dan iets beschikbaar dat iets heet als "Laad drivers".

Dit zijn de W7 32-bits drivers, die hopelijk werken.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

imgres
Ik heb een Acer Aspire E500-HB76

Intel Pentium 4 830
250 GB HDD
1GB DDR II RAM
DVD RW Dual, Double Layer
ATI RADEON X600SE HM512 MB
TV Tuner Card
Microsoft Windows XP Home Edition

Laatst bewerkt:
Zie dat ik zojuist (hopelijk) de juiste drivers voor je geupload heb, in posting #8.

Tijs.

Ik had verwacht dat het zou werken. Mooi dat het inderdaad geholpen heeft.

Verder graag nog even de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan