Ik kom er niet op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lauratje

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2004
Goedenmiddag.

Ik heb nu al een tijdje een probleempje met mijn msnmessegner programma. Zelf ben ik geen computerhelp, dus ik hoop dat ik hier geholpen kan worden.. Bijna iedere keer dat ik mijn computer opstart kan ik me niet in het msn messenger programma aanmelden. Hij geeft de volgende fout aan:

Aanmelden bij MSN Messenger is mislukt. Je bevind je achter een firewall die wellicht geen verbinding met de .NET Messenger-service toestaat. 0x81000365

Ok ik begrijp nog net dat ik een probleempje heb met mijn firewall. Maar hoe verander ik dit dan?

Ik hoop dat jullie me helpen..

Groetjes!
Lau:thumb:

Welke Firewall heb je? Geeft je firewall wel toegang?

Nee, dat is je virusscanner. We bedoelen je firewall, bijvoorbeeld ZoneAlarm.

Of heb je misschien Norton Internet Security ?

Rechts-onder op je beeldscherm zie je pictogrammetjes, je kunt kijken of daar een firewall tussenstaat.

Geplaatst door Lauratje
ok. Northon Internet Security dus..:D

Dan heb je Norton Personal Firewall, want die maakt deel uit van Norton Internet Security. Het probleem is hoogstwaarschijnlijk dat MSN Messenger in Norton Personal Firewall geen toestemming heeft verbinding te maken. Die toestemming moet je dus even verlenen. Hoe dat in Norton Personal Firewall precies moet, moet iemand anders je maar even vertellen. (Ik heb een andere firewall dus weet niet precies hoe Norton werkt.)

Ik heb wel de firewall maar voordat ik begin heb ik nog even een vraagje. Heb je rechtsonderin een aardbolletje staan??

Laatst bewerkt:
Nou ja, ik ga het proberen. Als je daar op dubbelklikt dan krijg je een venster en daar kan je links op Personal Firewall klikken.
Klik daar op en ga naar Personal Firewall iets rechts daarvan. Als het goed is staat daar een groen kruisje voor. Klik dan nog iets verder naar rechts op CONFIGUREREN....
Klik dan op het tabblad PROGRAMMA'S
Hier kan je onderin allerlei programma's zien die op je PC staan en daar staat ook naast of ze toestemming heeben om verbinding te maken met het internet.
Is dit niet zo dan kan je dat makkleijk veranderen door op het pijltje te drukken wat er naast staat. Zoek daar Messenger op en verander de status........

Succes.

Nee.. er staat geen personal firewall. Zowiezo staat er niets over een firewall..! Kan het niet zijn dat ik gewoonweg geen firewall heb op een of andere manier...? Maar ja dan is t inderdaad wel raar dat ik zon bericht krijg bij m'n messenger.. Raar!!! :confused:

Ik denk dat je alleen een Anti Virus hebt.....
Welk besturingssysteem heb je? XP?

Ja ik heb XP.. Maar als ik er geen heb, is het dan niet raar dat ik wel steeds dat bericht krijg dat ik me achter een firewall bevind.. ?

Het kan ook zijn dat de ingebouwde firewall van XP aanstaan dit kun je controleren door naar:

CONFIGURATIESCHERM->NETWERK EN INTERNET VERBINGEN->NETWERK VERBINDINGEN

en met de rechter muisknop op je Lan-verbinding en dan op eigenschappen.
Dan ga je rechtsbovenin naar geavanceerd en daar moet je vinkje uit staan. Staat er in het vierkantje een vinkje dan staat je firewall aan en staat er niet dan is ie dus reeds uitgeschakelt.....

Is ie uitgeschakelt dan heb je of nog een firewall op je computer of je zit achter een router.

en zul je bv een poort los moeten zet in je router.

greetz Jeboem

Ik dacht dat die firewall in XP alleen inkomend verkeer controleert?

ja ok...maar stel msn gaat zich aanmelden bij de msn server. bijvoorbeeld port 10 port tien is dus de uitgaande port...deze wordt dus niet geblokkeert. Maar msn luister bijvoorbeeld op port 9 of die gene zich goed heeft aangemeld. dat is dus de binnenkomende port. en als die staat geblokkeert dan kan msn zich dus niet aanmelden.

ps kweet niet of ik het goed uitleg maar msn werkt geloof ik wel op zo;n manier...mischien dat het aanmelden iets anders in zijn werkening gaat maar voor het chatten met elkaar heb je toch 2 poorten nodig, een inkomende port en een uitgaande port.

greetz Jeboem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan