• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ik kom er niet uit...

Status
Niet open voor verdere reacties.

RichardG1602

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2024
Goedemiddag allemaal!

Ik ben een bestandje aan het maken voor mijn dartvereniging, een toernooi voor 32 deelnemers.
Op een ander tabblad is de poulefase welke na afronding overgaat in een verliezers,- en winnaarsronde. Tot zo ver gaat alles automatisch en goed.

Wat ik graag zou willen is dat zodra er een Achtste-finale is afgerond en de stand is ingevoerd de naam van de winnaar automatisch doorgevoerd word naar de kwartfinale (en zo door). Als voorbeeld aanhouden de wedstrijd tussen A1 en H2 waarbij A1 wint met 1-0.

Ik heb geen idee hoe ik de naam kan laten overspringen kolom H7 aan de hand van een ingevulde uitslag.

Zou iemand dit weten? (Als het uberhaupt mogelijk is)

Groetjes Richard

1710760831864.png

Welkom. Je bent lid geworden van een Excel forum en niet van een photoshop forum. Dus tip: plaats s.v.p. een Excel-bestandje bij een vraag voortaan.

Voor nu, voldoet deze?
Code:
=ALS(EN(E5<>"";E6<>"";E5>E6);D5;D6)

Wauw wat goed! Dank je wel Alex! Heeel blij mee!

Excuus voor de printscreen. Het leek me voldoende voor de vraagstelling, maar ik hoor wat je zegt. Volgende vraagstellingen zal ik met een Excel voorzien!

Top.

Je zult het schema dus even door moeten om alle verwijzingen (en/of mogelijk de ><-tekens) goed te zetten na kopiëren, maar als het een éénmalig iets is, dan is dat niet zo erg. Succes ermee.

PHP:
=IF(OR(E5="";E6="");"";INDEX(D5:D6;MAX(E5:E6)))

Of deze alternatieve formule

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan