ik kom me pc niet meer in

Status
Niet open voor verdere reacties.

desperate

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2006
sinds gisteren kom ik mijn pc niet meer in, heb al verschillende topics gelezen en suggesties uitgeprobeerd echter geen resultaat :( ik kom ook de bios niet in zodat ik kan booten via een cdrom.
ik heb me hdd eruitgehaald en aangesloten op een ander pc en toen zag ik dat op C de helemap windows weg was.
de battery verwijderd van mijn mobo om de bios te resetten maar, kom er nog steeds niet in. als ik de pc opstart zou mijn beeldscherm zichzelf moeten aan zetten echter hij gaat uit. ook gaan de lades van mijn drives niet open.
heb de pc een 6 maanden geleden opgebouwd met allemaal nieuwe onderdelen behalve me master hdd. is er iemand die me kan helpen zodat ik wel de bios of pc in kan en windows opnieuw kan installeren?

bvd
desperate

Als de monitor niet aan gaat, kan dit zijn (na reset bios) dat ie nu staat ingesteld op agp terweil dit pci moet zijn, of omgekeerd.
Als ook de laden van de cd-roms niet ope gaan dna ga ik twijfelen aan je voeding.
Kun je eens meten of er 5 volt is op de rode draad, ten opzichte van de zwarte en 12 volt op de gele? (heb je zelf een multimeter of een kennis / buurman?)
Heb je nog een oude voeding die je kunt proberen?

ik heb de voeding laten doormeten door iemand die daar verstand van heeft en hijs goed, nog wel even een andere voeding geprobeerd maar ook nu start hij niet op.
als ik de pc aanzet maakt hij een tikkend geluid en de lampjes van me drives blijven maar knipperen. ik heb ook alle bekabeling nagelopen om tekijken of er iets niet goed zat aangesloten, alles zat goed:confused: zou het dan kunnen zijn dat mijn mobo kapot is?

Als je alles eruit trekt, en je laat alleen je cpu erin, en je speakeraansluiting, moet je biosbeeps krijgen, als je opstart, zoniet, idd je mobo, wel, dan het geheugen erin, de videokaart, en weer proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan