Ik kom niet in de bios

• Onderwerp starter Onderwerp starter PES6
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PES6

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
Hallo dames en heren,

Ik heb gisterochtend een hoofdwachtwoord gezet via de bios op de computer van mijn broertje. Ik heb wel vaker gedaan op andere computers dus ik weet waar ik mee bezig ben. Nou wil ik het wachtwoord weer er afhalen maar ik geraak nie in de bios. normaal gesproken is het de f8, maar hij gaat op de één of ander manier gelijk over het naar het scherm waar ik het hoofdwachtwoord moet intikken. vervolgens is ie al bij windows.

wordt het biosscherm overgeslagen of kun je niet meer in je bios komen?
Doe het volgende als je niet in de bios kunt komen omdat de bios je wachtwoord niet pakt.
Haal de stekker uit het stopcontact verwijder de knoopbatterij van het moederbord en wacht een poosje (half uur?) stop daarna de batterij terug steek de stekker in het stopcontact en probeer op te starten.
kijk ook eens hiernaar:
http://www.uktsupport.co.uk/reference/biosp.htm

Allereerst bedankt voor je vlugge reactie!

Hij slaat zoals je zegt de bios over geloof ik. Ik hou f8 of delete in bij het opstarten, zegt ie entering setup en binnen een halve seconde staat er onderaan het zwarte scherm usb storage not found of iets in die richting en dan vraagt hij gelijk om het wachtwoord.

Ja en dat batterij gedoe ken ik, maar daar heb ik nu eerlijk gezegd geen zin in. Is er helemaal geen andere oplossing hiervoor?

Probeer maar bij het opstarten op F8 of delete knop te tikken tijdens het opstarten. Het komt nogal nauw wanneer je op de toets moet drukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan