Ik kom niet in de veilige modus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurr0

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2012
Berichten
20
Hallo lezers,

ik heb een PC gekregen. Een oud beestje van HP met XP erop.
Echter loopt het 1 en ander vast wss door een virus.
Ik wil dit via Veilige Modus oplossen.
Als ik de PC opstart, is er eerst een zwart scherm, en dan komt het Windows vlaggetje voorbij (dat het aan het laden is).
Echter heb ik op o.a F8/F12 zitten drukken voor, en tijdens het laadscherm maar kom hier niet in.
Na het laadscherm kom ik meteen uit bij het inloggedeelte.

Kan het zijn dat de veilige modus niet benaderbaar is door een beveiliging/uit gezet is door een Admin? (dit betreft een oude computer van kantoor..)

Mocht er meer info gewenst zijn, vraag gerust!

B.v.d
 
Bedankt vanschagen,

dat heb ik gedaan, echter wordt er niets gestart via F8/F12 tijdens het opstarten (dit meermaals gedaan).
Ik heb het inderdaad via MSCONFIG geprobeerd, maar helaas heb ik daar de rechten niet voor als ik dat open via bv. CMD.
Ook heb ik amper toegang tot het configuratiescherm ivm beveiligingen van het systeem x.x
 
Hoi Jurr0,

Beetje vreemde manier misschien, maar grote kans dat het wel werkt; als de pc ingeschakeld is, en aan het opstarten(niet door laten starten), de stroom eraf halen.
Dan opnieuw starten, en als het een beetje meezit kun je nu wel veilige modus kiezen.
Succes!!!:thumb:
 
Dank vanschagen nogmaals, echter wil ik zoveel mogelijk behouden, dus een herinstallatie wordt een laatste optie.

Echter als ik er een Win XP disc in doe, en doe F12 om te disc te booten krijg ik meteen een inlogscherm (van de bios waarschijnlijk?), maar die gegevens hebben ze weer niet verstrekt..

Geprobeerd mezelf als Admin toe te voegen, ook dit is niet mogelijk, want geen rechten..

Ik denk dat ik de pc maar behoud tot de systeembeheerder van het bedrijf terug is over 2 weken :') Want ik wil niet de schuld krijgen als alles van de PC gegooid is.

Want ik kan o.a virusscanner niet benaderen, tenzij ik Admin ben (gegevens onbekend) en mezelf Admin maken lukt ook niet. Dus ik loop denk ik vast :')

Edit; Rick, meermaals geprobeerd, maar als ik de stekker weer plaats, boot hij als vanouds. Toch bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan