Ik kom niet in mijn bios...

Status
Niet open voor verdere reacties.

vgamb

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2009
Hoi, ik heb gezocht of dit probleem eerder in een forum terugkwam maar ik dit bleek niet het geval.
Ik heb een Asus Pundit waar ik windows 7 op wil zetten. Hiervoor wil ik booten vanaf mijn dvd-drive. Om dit in te stellen wil ik in mijn bios, maar mijn pc herkent het toetsenbord te laat. Ik heb al geprobeerd met een ps2 toetsenbord, alle usb poorten, maar helaas.
Heeft iemand een tip?

Thx.

Ik raad je aan een verloop stukje te gebruiken van usb naar ps/2
En anders gewoon f8 druken en boot gebruiken :D

Verloopstukje werkt ook niet. En F8...? Toetsenbord werkt niet...
Is er misschien een mogelijkheid om vanuit windows (dos-prompt) in de bios te komen...?

Vaag dat je toetsenbord met verloop niet reageerd
Probeer is een andere het moet kunen mijne reageerd ook niet
Maar met verloop wel dus probeer even een andere toetsenbord:confused:

Ik heb met usb, ps2, verloopstekkertje, drie toetsenborden (waarvan 1 zo oud dat er een complete maaltijd uitkwam), maar helaas...

Uhmm dat is raar want normaal zou je dan wel in je bios komen
Ik weet het dan ook niet :confused:

Ik denk het niet, ik heb nl ook geprobeerd met een toetsenbord met een vaste ps/2 stekker.

Ik heb een nog leuke probleem

Mijn dochter gad haar pc aan laten staan,:confused: ik heb toen d.m.v. de aan /uit knop het ding uit gezet.

s'middags wilde ze hem weer aanzetten, maar dit lukte niet meer.
Zover : ja de stroom ging erop maar de bios zag de harde schijven niet :evil:

Ik ben toen na een paar keer proberen de bios in gegaan en heb toen laten zoeken naar de schijven, nog steeds onvindbaar !
Ondertussen heb ik waarschijnlijk ook nor ergens de ene of de andere setting veranderd:o waardoor ik nu geen bios meer zie, de pc start wel maar geen beeld, dus het probleem van de harde schijf zal er ook nog wel steeds zijn.

Ik heb net hier in een forum ook over de bios gelezen dat je de celaccu eruit kon halen en deze na zo'n 5 min terugplaatsen en het geheel is gereset. Helaas hier lukte dit niet.

Wat nu ??

Sorry, je ne sais pas...
Ik heb zojuist mijn hele pc uit elkaar gesloopt, op zoek naar het batterijtje op mijn mobo, maar helaas. Maar Christ, als je antwoord wil op je vraag zul je echt even een nieuwe vraag moeten stellen ipv deze aan de mijne te plakken... :-)

niet in bios.

Er bestaan ook nog jumpertjes,die je 10 minuten los kunt zetten.Of om.
Dan wordt geheugen ook opgeschoond.
Wel de goeie nemen!!!!

Laatst bewerkt:
Hallo,

Gelukkig nieuwjaar. Blijkbaar zijn er vandaag veel problemen met het bios. Normaal bevindt zich op het mobo een jumprer waardoor je het bios terug op de initiële waarden kunt zetten (zie handleiding mobo). Indien deze jumper niet gevonden wordt, kan je steeds de backup-batterij gedurende een 30-tal seconden verwijderen, hierdoor wordt je bios ook gereset naar 'factory' (let wel, hoofdbatterij verwijder bij laptops, en geen 220V-voeding!)

mvg

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan