ik kom niet meer in het bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfa156

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2006
Bij opstarten van de pc zie ik groene verticale strepen en blokken. Tijdens doorstarten komt de mededeling dat ik in veilige modus kan doorgaan. Als ik dit via mijn toetsenbord wil kiezen gebeurt er niks. Toetsenbord reageert dus niet en windows start door maar zie ik niks verschijnen en gaat de monitor op standby. Na opnieuw op te starten heb ik in het bios de cd als 1ste boot device aangemerkt. Na deze keer wil ik wederom in het bios kijken om de stand optimaal te kiezen, maar is het bios niet meer benaderbaar met de delete toets. Als ik vervolgens de windows cd in de lade stop hoor ik wel dat de cd gaat lopen dus is dit wel het eerste boot device. Helaas wordt de cd niet verder opgestart en start de pc vervolgens door naar en zwart scherm. M.a.w. ik kan geen nieuwe installatie van windows doen, niks is benaderbaar.
Hebben jullie enig idee waar het probleem zou kunnen zitten.

Goedemorgen,

Gaat dit om een notebook of een desktop? is het een desktop dan zou je een usb toetsenbord kunnen hebben die wil bij het opstarten wel eens niet werken dan zou je het met een toetsenbord met ps 2 aansluiting moeten proberen

Aan het toestenbord ligt het niet. Ik heb net even het batterijtje van het moederbord gehaald en opnieuw geplaatst. Het bios is nu weer benaderbaar maar het probleem mbt het opstarten blijft dus.

Hoi,

Neem aan het probleem van opstarten dvd-speler als je dus in de bios kan komen zou je kunnen controleren of de speler inderdaad als eerste staat.

Laatst bewerkt:
Ik heb in het bios de cd als eerste boot device aangemerkt. Bij doorstarten gaat de cd wel een poging doen om op te starten maar lukt uiteindelijk niet.

Hoi

Dus de vraag van druk een toets in komt niet in beeld? en het is geeen upgrade cd

Ik heb de videokaart er maar eens uitgetrokken. Dit bleek dus de problemen te veroorzaken. Gelukkig heeft het moederbord nog een onboard videokaart. Voor zover is dit probleem opgelost. Nu nog eens kijken of ik in veilige modus kan opstarten.
Bedankt zover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan