Ik kom niet meer in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul04

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2008
Berichten
6
Gisteren liep mijn computer vast, sindsdien kom ik Vista niet meer in. Ik inmiddels alle opties wel geprobeerd, maar niets lukt. Dus hopelijk kan iemand hier mij helpen.

Als ik de computer op veilige modus opstart kom ik tot het scherm dat ik mijn wachtwoord moet invoeren. Als ik dit vervolgens doe krijg het scherm met de tekst ' Welkom' en het blauwe draaiende schijfje, en verder gebeurt er niets.

Als ik de computer in normale modus opstart, kom ik in het scherm waar je de groene balk van rechts naar links (of andersom) ziet bewegen, en dan gebeurt er verder niets.

Als ik de computer will opstarten in de laast bekende configuratie will opstarten krijg ik een zwart scherm en gebeurt er verder niets.

Als ik de CD van mijn (orginele) Windows in de computer plaats, krijg ik gewoon de bovenstaande opties, mijn computer boot dus niet van de CD.

Is er iemand die een oplossing kan bieden?
 
Staat jou CD/DVD Drive dan wel als eerste als opstart mogelijkheid in het BIOS ? Anders start hij inderdaad niet op van deze schijf .....
 
Tijdens het opstarten van je PC zie je kort hoe je in het BIOS komt. Bijvoorbeeld door op ESC of DEL te drukken gelijk in het begin tijdens dat zwarte scherm met witte letters ( ik zeg het zo maar even) en vervolgens kom je in het BIOS en daar moet je zoeken naar iets van BOOT SETTINGS of BOOT SEQUENCE waar je vervolgens de volgorde kan veranderen.



Ik ben vanmiddag weer online........
 
Is er iemand die een oplossing kan bieden?

Een aanzet misschien.

Misschien moet je op een willekeurige toets drukken,om van de cd op te starten en heb je die mededeling gemist?

Anders de bootvolgorde bekijken aanpassen in het bios.

Wellicht staat booten van de DVD\CDRom uit,of na de hardeschijf.

DVD\CDRom moet voor de hardeschijf staan.


Je spreekt over een cd,maar Vista staat op een DVD,kan het zijn dat je een "recovery cd" hebt.die de PC naar de fabrieksinstellingen kan terugzetten,i.p.v. een installatie DVD?

Greetz
 
Ik bedoel inderdaad een DvD van Vista natuurlijk ja, mijn fout. En nee, er is geen optie om van deze af te starten. Als ik in het menu ben waar je kunt kiezen uit Veilige Modus en Normal opstarten enzo, staat daar wel boven dat je de Windows DVD moet plaatsen en dan opnieuw opstarten, en dan zou de DvD het moeten doen, maar dat gebeurt dus niet.

Ik denk inderdaad dat ik maar eens in de BIOS moet kijken naar de boot sequence. Alleen nu nog er achter komen hoe ik in de BIOS kom!
 
Tokkelen op F12 tijdens de opstart geeft bij veel PC's een opstartmenu; daar kun je kiezen voor boot from CD/DVD-rom.

Het tokkelen op DEL tijdens de opstart brengt je in de bios (bij veel PC's is dat zo).
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel inderdaad een DvD van Vista natuurlijk ja, mijn fout.
Geen probleem,is weer recht gezet,maar mocht het zo geweest zijn dan zoeken we in de verkeerde richting ;)

Bij mij is dat F8 om een bootmenu te krijgen en de Esc-toets wil ook wel eens voor het bios zijn.

Tijdens het opstarten even goed opletten,dan wordt vaak de toets getoond om naar het bios te gaan,ook wel "Setup" genoemd.


Greetz
 
Bij mij is dat F8 om een bootmenu te krijgen en de Esc-toets wil ook wel eens voor het bios zijn.

Met F8 kom ik inderdaad in een menu, om te kiezen uit veilige modus enzo. Staat geen optie voor booten vanaf de DVD of toegang tot de BIOS tussen. Voor verlopig heeft het 'tokkelen' van DEL, ESC of F12 nog niets opgeleverd. En ik kan nergens een text ontdekken om de BIOS op te starten.

Ik zal straks ook contact opnemen met de winkel waar de computer vandaan komt natuurlijk. Alvast hartelijk bedankt voor de reacties. En ik sta natuurlijk altijd open voor meer tips en suggesties om dit probleem op te lossen.
 
Met F8 kom ik inderdaad in een menu, om te kiezen uit veilige modus enzo
Er zijn 2 F8 mogelijkheden,een om de opties te krijgen die jij noemt en een voor het bedoelde bootmenu.

Om in dat bootmenu te komen moet je direct tijdens opstarten op de F8 toets gaan tappen,het wil wel eens lastig zijn om het juiste moment te kiezen.

Verder is het de bedoeling om CHKDSK te draaien om te zien of dat iets aan het probleem kan doen.

Heb je een USB-stick?

En welke besturing staat er op de PC waarvan je nu werkt?
 
Ik had gisteren hetzelfde probleem, kwam nergens meer in. Mijn (illegale) DVD met Vista was niet bootable, andere gedownload en deze was wel bootable.
Hier zat een repair functie op en kon ik hem terugzetten met systeemherstel. Pffffff.
Dus je moet op zoek naar een bootable Vista-dvd.
 
Alle legale Vista DVD's zijn gewoon opstartbaar.
Hoe dan ook, er staat altijd in het zwarte scherm hoe in het BIOS te komen. Even goed kijken. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het er niet staat en geloof me ik heb al heel wat computers voorbij zien komen.
 
Laatst bewerkt:
Okay, het is toch gelukt. Ondanks dat ik niets konden vinden, hebben de reaties hier me overtuigd om toch maar te blijven zoeken naar de juiste toets. En dat is gelukt, het betrof een Alt Ctrl Ins combinatie. Hartelijk bedankt voor alle reacties!
 
Laatst bewerkt:
het betrof een Alt Ctrl Ins combinatie
Dit is een nieuwe combinatie voor mij,wat voor computer (merk) betreft het?

Heb je de storing kunnen oplossen en zoja,hoe heb je het gefikst,zodat we iemand anders wellicht ook weer kunnen helpen.

Greetz
 
Heb je de storing kunnen oplossen en zoja,hoe heb je het gefikst,zodat we iemand anders wellicht ook weer kunnen helpen.


Ja en nee.

Nee omdat de herstel functie vanaf de Vista DVD het probleem niet op kon lossen. Ja omdat ik vervolgens gewoon Vista opnieuw heb geinstalleerd, en nu doet de computer het weer. Het belangrijkste voor mij in deze was er achter komen hoe ik de boot sequence moest veranderen, en dat is dus gelukt.
 
Wat krijg je dan te zien na Alt-Ctrl-Ins?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan